Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 E39 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 5 E39

Liczba ocen: 693
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Jakub
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Auto idealne dla osób ceniących sobie wysoki komfort, osiągi, pewne prowadzenie i nie straszne im "stare babcie" w postaci 20 letniego BMW. Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz na pewno będziesz z niego zadowolony. Większość ma bogate wyposażenie co docenimy z czasem. Warto szukać oferty w przedziale cenowym między 15 a 20 tysięcy. Silnik nie do zajechania i idealnie sprawuje się z LPG, a przy spalaniu na poziomie 11 litrów gazu przekłada się na tanie, szybkie i wygodne przemieszczanie się z punktu A do B. E39 jest godne uwagi i z całego serca polecam !
4,8
~Adrian
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
Auto kupiłem rok temu, jest bardzo wygodne i wystarczająco dynamiczne jak na razie. Silnik naprawdę godny polecenia, świetnie współpracuje z instalacją gazową - koszt jakieś 3,5k, ale dość szybko się zwraca. Przez rok zrobiłem jakieś 30 tysięcy kilometrów, części do tanich nie należą, musiałem wymienić prawie całe przednie zawieszenie, hamulce komplet, chociaż teraz mam spokój na kilka lat (przynajmniej taką mam nadzieję). Silnik w zasadzie bezawaryjny i prosty w budowie, polecam jednak nie żałować na dobry olej i wymieniać co 10 tysięcy km. Auto raczej nie pasuje do typowych dresiarzy, trochę za ciężkie do driftu pod tesco, ale ogólnie można poszaleć. Moim zdaniem, jedno z najlepszych samochodów jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane, konstruktorzy wykazali się dokładnością i porządnymi materiałami, dzięki czemu nawet po 21 latach nie trzeszczą plastiki w środku, co obecnie się dość często zdarza w samochodach, które mają mniej niż 10 lat. Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz (niestety co raz trudniej) to z pewnością przekonamy się do tej marki :)
3,9
~zuku19
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Posiadałem jedną z wypasionych wersji, jestem zawiedziony marką BMW słaba jakość materiałów, przyciski od klimatronika same pękają,nagłośnienie HI-FI fabryczne to porażka, części drogie, serwo w zimie zamarzło,(wada fabryczna) nowy zamiennik prawie tyś zł.,używki nie ma co kupować bo może być też z wodą. Ciągła walka z rudą, widoczność w lusterkach słaba, lewarek zmiany biegów nie zawsze wraca na miejsce luzu, nieraz zostaje pod kątem. Jedynie silnik jest mega super, mało pali, dynamiczny i w kabinie naprawdę cicho, pali z dotyku jak w benzynie nawet przy -11 stopni

Raporty spalania BMW Seria 5 E39

Liczba raportów: 1 151
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39
9,6 – 18,2
l/100 km
6,9 – 9,0
l/100 km
10,7 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Touring 530 d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
Auto niewiarygodnie oszczędne , oczywiście jeżeli chodzi o pojemność silnika. Rekordowy odcinek to podróż do Chorwacji zrobione około 3500 km , spalanie z tankowań wyszło 6,2l !! oczywiście klima i poszanowanie dla przepisów drogowych za granicą :) Wszystkie naprawy robię na oryginalnych częściach, niestety wychodzi drogo wydałem przez 2,5 roku (od zakupu przy przebiegu 254tys km do teraz 314tys) około 10 tys PLN .... Kupiłem bezpośrednio od 2 właściciela w Niemczech, który nie ukrywał, że sprzedaje bo przeraziła go prognoza ceny przeglądu :) Trasy po Polsce takie weekendowe turystyczne z rodziną, więc bez pośpiechu to spalanie wychodzi jakieś 6,4 l . Najlepsze jest to , że zawsze masz pod nogą wystarczającą moc , aby szybko kogoś wyprzedzić.
10,2
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
BMW Seria 5 E39
Tą wersją zrobiłem jakieś 40000 kilometrów. Przemieszczam się głównie na dłuższych trasach, autostradach, ekspresówkach i drogach krajowych. Unikam miasta i korków, ponieważ 2.5 litra w manualu się do tego nie nadaje. Jak przystało na szesciocylindrówki, potrafią zaskoczyć zarówno od strony minimalnego jak i maksymalnego spalania. Komputer pokładowy w wersji po liftingu nie przekłamuje wskazań vs. rzeczywistość, także wyniki są następujące: Małe miasta bez korków (Niemcy i niemiecka płynność jazdy) 9.5 - 10.5; Większe miasta (Łódź / Warszawa) w przypadku np. Łodzi niemalże przez cały czas samochód stoi na czerwonym świetle także 14 - nawet 19 litrów da się wykręcić; Mocno zakorkowana Warszawa 13.5 - 14.5 i ciężko zejść mimo hamowania silnikiem i delikatnego ruszania.. Na trasach jest niebo lepiej, tak jak: wleczenie się 80 - 90 na godzinę po drogach krajowych i wojewódzkich 6.5 - 7.5 Spalanie średnie na drogach szybkiego ruchu: 100 - 110 = 7.0 120 = 7.5 130 - 140 = 8.0 - 8.5 litra 150 9 litrów 160 10.5 160 - 180 ~12 litrów 180 - 200 - spokojnie 14 litrów na setkę, natomiast ciężko utrzymać taką prędkość w dzisiejszych czasach na autostradach, nawet w Niemczech. Ogólnie po tankowaniu po 500 kilometrach tras zazwyczaj BMW ląduje na 8.2 - 8.7 litrach. W zimę zawsze wychodzi podobnie ponieważ m54b25 błyskawicznie się nagrzewa. Klima nie robi wielkiej różnicy może max 0.5 litra przy ostatnich upałach. Najdłuższa trasa 1200km średnio 7. 7 litra z umiarkowaną prędkością autostradową i sporadyczną przygazówką do 200kmh. Podsumowanie: polecam na trasy, do miasta kompletnie odpada... Wersja sedan w pięciobiegowym manualu.
12,5
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
Tryb jazdy mieszany. Około 25% dziennej trasy to wspinaczka 25% zjeżdżanie z górek a 50% miasto. Przy normalniej jeździe, nie jak dziadek a częściej raczej pierwszy spod świateł spalanie w granicach 12.5 / 13.5 L/100 chociaż wiem że da się więcej. Poprzedni właściciel mówił że pali około 15-17 tak też było do wymiany oleju, filtrów i świec. Na trasie przy prędkości 140/160 km/h czasami przy wyprzedzaniu but w podłoge do czerwonego pola spalanie na odcinku 100km wliczając dojazd do autostrady wyszło 11L/100. *Wszystkie wartości spalania podawane w LPG. Moim zdaniem jak na 3.0i jest całkiem ok, a przyjemność z jazdy jest ogromna.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 58
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
18 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 74
5,0
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
3,5
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , w pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak...
5,0
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja z górnej półki ,sprawdziła się bardzo dobrze,montaż estetyczny i profesjonalny co można potwierdzić na każdej stacji diagnostycznej .czytając inne opinie odnoszę wrażenie że ktoś chce oczernić tego człowieka i mu zaszkodzić (może to konkurencyjne warsztaty montujące lpg w okolicy?) polecam ten warsztat!!!!!
BMW Seria 5 E39