Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 E39 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 5 E39

Liczba ocen: 713
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dominik
Touring 528 i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Samochód do dziś dzień 30.07.2022 trzyma klasę, warunek konieczny to bezwypadkowość samochodu, żadnych szpachli przekładek, innych spawań ćwiartek auta ! W samochodzie jest bardzo cicho, silnik, skrzynia biegów(automat wymiana oleju co 100tyś km w moim przypadku) wszystko pracuje prawidłowo pomimo przebiegu 630tyś km ! Silnik M52 pracuje i cyka jak zegarek podstawa to dobrej jakości paliwo i dobry olej od nowości 5w50 lub czasem 5w40 różnych producentów, żadnych płukanek( najlepsza płukanka to używanie pełnego zakresu obrotomierza) nagaru zero, wymiana co 15tyś km zużycie oleju przy tym przebiegu uwaga ! 700ml na 15tyś km, również co 15tyś wymiana świec i filtra powietrza i dbanie o przepływomierz, niedopuszczalne są żadne nieszczelnosci w układzie dolotowym jak i układzie chłodzenia dopóki silnik nie rozgrzeje się do 88stopni wskaznik pion wskazuje od 76stopni nigdy but w podłodze, po rozgrzaniu zawsze co fabryka dała ! Silnik hamowany przy przebiegu 600tyś km wynik 190koni mechanicznych i 273momentu obrotowego Spalanie w trasie do 100km/h licznikowych 8 litrów/100km, przy 140km/h licznikowych 10litrów/100km, miasto dynamiczna jazda 15litrów z klimatyzacją, silnik nie widział gazu, układ wydechowy jak fabryka zainstalowała czyli kompletny bez usuwania ekologi ! Jeśli przy licznikowym przebiegu 300tyś posiadają Państwo liczne ślady użytkowania to albo jest to przebieg miliona kilometrów lub ktoś uzywał samochodu na budowie i do transportu i nie dbał o auto !
2,2
~fenyslaw
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
Auto z wieloma bolączkami spowodowanymi błędami przy projektowaniu. Ja musiałem walczyć tylko z kilkoma z nich i nie chciałbym być w skórze osoby która musi ogarnąć wszystkie. Kupiłem bardzo zadbaną sztukę z Italii i dzięki temu nie musiałem się babrać z blacharką. Reszta czyli zawieszenie, silnik i elektryka też były w super stanie. Auto serwisowane u osoby znającej ją na wylot a w 5 lat zostawiłem w warsztacie tyle kasy że mi słabo. To moje 7 auto w życiu i żadne inne nie napsuło mi tyle krwi. Auto naprawiałem bez januszerki, żadnych tanich części, wsio ori albo drogie zamienniki i to był błąd bo to się nie zwraca w bezawaryjności :)
4,9
~Piotrek
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
Kupiłem trochę przypadkowo, szukałem jakiegoś youngtimera w idealnym stanie... Już po przejechaniu pierwszych kilometrów byłem oczarowany! Szczena mi opadła, jak tym się jeżdzi! Komfort podróżowania, prowadzenie, zawieszeniem silnik...miód na serce! Mam duże porównanie do współczesnych aut i powiem wam, że ciężko o taką jakość w nowym, obecnie produkowanym aucie. Fakt, mój ma mały przebieg, a i pakiet starowy w dość pokaźnej kwocie zainewstowany, ale nie żałuję nawet jednej złotówki wydanej na E39. Kupując ponad 20-to letnie auto, trzeba się liczyć z wydatkami i to bez względu na przebieg. Po tylu latach będą wymagały wymiany jakieś gumy, plastiki...i to większość! U mnie nowe min. uszczelki drzwi, uszczelki silnika(komplet), przewody wspomagania i kupa różnej maści innych pierdół...plus standardowo płytka ABS oraz maglownica, a także odma (to chyba standardowe naprawy E39). Dziś to BMW zaczyna już etap auta kultowego, więc musi wymagać nieco dbałości! Za to coraz więcej osób z zazdrością patrzy na ładną 5-tkę. W CPNie, na parkingu...podchodzą, pytają, opowiadają swoją historię zawiązaną z autem - wszystko oczywiście z sentymentem i wyczuwalną nutką zazdrości lub żalu, że sprzedali. To auto przypomniało mi z jaką jakością wiąże się motoryzacja końca XX w. Szkoda, że obecnie przemysł samochodowy to tylko ilość i rachunek ekonomiczny, a takich aut jak E39 już nie ma i nie będzie! Przeważa oponia, iż to ostatnia prawdziwa 5-tka BMW :) Zaskoczyła mnie pozytywnie dostęność części zamiennych - wszystko jest do kupienia i odnoszę wrażenie w cenie niższej niż do obecnie produkowanych aut. Cóż...ja w tej starej 5-tce zakochałem się i jadąc gdzieś wybieram właśnie ten samochód, choć mam możliwość wsiąść we współczesny pojazd. Auto, ze względu na wiek, będzie zapewne wymagło stałej opieki, ale zapewnia, iż odwdzięczy się cudownymi wrażeniami podczas eksploatacji.

Raporty spalania BMW Seria 5 E39

Liczba raportów: 1 200
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39
9,6 – 17,9
l/100 km
7,0 – 8,9
l/100 km
10,7 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Posiadam Beemeczkę już drugi rok no i trzeba dbać o ten gaz bo rozregulowany potrafi żreć wiele więcej ale jak jest wyregulowany bajeczka to ze spalaniem da radę zejść na 9L/100km średnio. Na prawdę jazda dziadkowa jeszcze mniej. Chyba że ktoś lubi przycisnąć, no tutaj aż tak bardzo nie ma czym ale jeśli mimo to ktoś butuje to autko potrafi zjeść dużo. Niestety trzeba się spodziewać że silnik niestety będzie trochę zajechany, ja niestety tak trafiłem no ale cóż, tak się zdarza. Szczerze to jeśli miałbym wybrać sobie auto na kolejne to byłoby to być może BMW E39 z 3.0 :)
10,3
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Posiadam Beemeczkę już drugi rok no i trzeba dbać o ten gaz bo rozregulowany potrafi żreć wiele więcej ale jak jest wyregulowany bajeczka to ze spalaniem da radę zejść na 9L/100km średnio. Na prawdę jazda dziadkowa jeszcze mniej. Chyba że ktoś lubi przycisnąć, no tutaj aż tak bardzo nie ma czym ale jeśli mimo to ktoś butuje to autko potrafi zjeść dużo. Niestety trzeba się spodziewać że silnik niestety będzie trochę zajechany, ja niestety tak trafiłem no ale cóż, tak się zdarza. Szczerze to jeśli miałbym wybrać sobie auto na kolejne to byłoby to być może BMW E39 z 3.0 :)
13,9
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
Stary automat plus 1800 kg robia swoje. Ale spalanie i tak moim zdaniem smiesznie niskie. Minimum na trasie przy spokojnej ale normalnej jezdzie to ok 11,5 litra. Bardziej dynamicznie +1-2 litra Moj rekord na trasie nr 11 z Poznania do Piły to 10,5 litra ale to w stylu emeryta ;) Miasto typu wroclaw ok 14 litrow 15-16 przy korkach i dynamicznej jezdzie. Osobiscie nigdy nie przekroczyłem 19 litrow. Autostrada tempomat na 140 wychodzi ok 12 litrow 180-200 14,5 litra Dynamiczna jazda autostrada do 170 to ok 13,5-14 litrow gazu. Brakuje nieco 6 biegu. Instalacja STAG Qmax wtryski i reduktor stag. Butla 72 litry brutto w kolo. Ok 50 litrow benzyny. W porownaniu do diesla kultura pracy duzo lepsza, a koszty niższe (zarówno w paliwie jak i w utrzymaniu ;) )

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 61
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 31
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
20 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 74
5,0
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
3,5
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , w pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak...
5,0
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja z górnej półki ,sprawdziła się bardzo dobrze,montaż estetyczny i profesjonalny co można potwierdzić na każdej stacji diagnostycznej .czytając inne opinie odnoszę wrażenie że ktoś chce oczernić tego człowieka i mu zaszkodzić (może to konkurencyjne warsztaty montujące lpg w okolicy?) polecam ten warsztat!!!!!
BMW Seria 5 E39