Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
BMW Seria 5 w pigułce

Sprawdź numer VIN

Poznaj historię auta przed zakupem!

Informacje o BMW Seria 5 E39

Lata produkcji: 1995 - 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 E39 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 5 E39

Ogólna ocena
4,39
Średnia dla segmentu 4,31
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(89%) NIE(11%)
ZALETY + Układ jezdny + Wyciszenie + Silnik
WADY - Drobne usterki - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

BMW Seria 5 E39 Touring
520 i 24V 170KM 125kW (2001-2004) 4,54
Duże benzynowe BMW są raczej dla entuzjastów marki, którzy uwielbiają swoje samochody i są w stanie im wybaczyć wysokie spalanie, czy jakąś usterkę od czasu do czasu. Kluczem do udanego \"pożycia\" jest trafienie na zadbany egzemplarz, za który trzeba zapłacić trochę drożej. Powiedzenie \"BMW - Będziesz \"Miał Wydatki\" nie ma żadnego odbicia w rzeczywistości jeśli o samochód sie dba i używa sie go zgodnie z przeznaczeniem. Moje e39 ma juz 10...
dodano 5 lat temu przez Hubert
BMW Seria 5 E39 Sedan
520i 170KM 125kW (2001-2003) 4,77
Jeśli chodzi o całokształt jest to bardzo dobry samochód. Godny polecenia i bardzo wdzięczny dla kierowcy. Czasem ma swoje humory ale naprawdę rzadko. Auto bardzo dynamiczne, spalanie akceptowalne, ceny części znośne. Sprawdza się jako auto rodzinne ale również i samemu kierowcy potrafi dać sporo radości z jazdy.
dodano 4 lata temu przez bydgoszczanin
BMW Seria 5 E39 Touring
525 tds 143KM 105kW (1996-2004) 4,85
BMW nigdy przez myśl mi nie przeszła ta marka, i jakoś wyszło że stało się moje, a stało się to w kwietniu 2006r, Pracowałem i pracuje nadal w DE. i postanowiłem poszukać duże auto dla mojej rodziny, auto odkupem od Niemca, szefa firmy w której pracuje z przebiegiem 274000km. więc już wtedy nie było to mało, śmiało mogę napisać ze 2.5TDS jest niezawodnym motorem jeszcze żadnych problemów z nim nie miałem nigdy nie odmówiła posłuszeństwa, Autem...
dodano 3 lata temu przez Zbi Chw

Autodiagnoza BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 60
Kontrolka na desce rozdzielczej.
dodał: ~malyzbys, 8 lat temu
kilkakrotnie zapala się żółta kontrolka w kształcie silnika była już gaszona za pomocą komputera ale znowu się zapala-objawy to nierówna praca zimnego silnika,silnik pracuje niby normalnie ale chwilami dławi się tak jak by nie dostawał paliwa
Problem z automatem
dodał: ~solaczek, 8 lat temu
Mam mały problem z automatem. Wszystko działa ale do przodu przerzuci tylko na drugi bieg i dalej nie chce. Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o poradę.
Chwilowy brak mocy
dodał: ~Michael, 6 lat temu
Bez względu na bieg,oraz zakres obrotów ale z regóły w wysokich obrotach ok 3500 nagle jakby odejmowalo połowe mocy,po lekkim odpuszczeniu gazu znika i ponownie jak energicznie dodaje pojawia sie.Silnik jest w stanie idealnym nie ma zadnych wycieków jest mocny,odczówa sie to szczególnie w momentach gdy pracuje poprawnie.Moze ktos miał podobny przypadek i wie co dzieje sie z moim silnikiem.Dzięki
duże spalanie, check się świeci
dodał: Piotrek, 8 lat temu
objawy są nastepujące:
czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie...
Przerywa przy dodaniu gazu.
dodał: ~piotrlasek, 8 lat temu
Auto zapala bez problemu zimne czy rozgrzane, niestety w czasie jazdy gdy potrzeba dodawać gazu zaczyna przerywać, szarpać przy tym.

Autorentgen BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 37
Zawieszenie.
dodał: ~Romek, 8 lat temu
Chyba nie ma auta którego nasze drogi nie dopadną prędzej czy później każde ma problem z zawieszeniem
Pompa wtryskowa.
dodał: ~iamtheone, 8 lat temu
Największym problemem są nastawniki dawki w silnikach diesla. Zwłaszcza przed rokiem 94, kiedy to wychodziły jeszcze potencjometryczne (później indukcyjne). Zużywają się niestety już po kilkuset tysiącach kilometrów (u mnie po 420tys.) Aczkolwiek wydaje mi się, że jest to problem po stronie polskiego paliwa. W Austrii czy w Niemczech autka stukają dużo więcej kilometrów zanim się ten element rozsypie. (nowy koszt ok 1200zł plus robocizna - ale trzeba liczyć się z regeneracją całej pompy, ponieważ nie wiadomo w jakim stanie są pozostałe elementy)
Mata fotela pasażera.
dodał: ~Faqir, 8 lat temu
Mata poduszki pasażera przód. To problem prawie w każdym e39, wystarczy nie wielki punktowy nacisk i jest szansa na to, że zapali się w prawym rogu kontrolka poduszek. Koszt maty 365 pln, niewiele, ale jednak.
Rygle drzwi.
dodał: ~Zbłądziłem ale swój błąd naprawiłem, 8 lat temu
uwaga słuszna - dotyczy w moim przypadku regulatorów świateł. cena części ok. 55 zł na lampę i pół godziny roboty.
Problemy z dyfrem przy mocniejszych silnikach.
dodał: ~siwy, 8 lat temu
Mam BMW 325i benzyna 2.5l 200ps 91r, i właśnie na dnich wyrwał mi sie cały dyfer z podwozia... spodowane to było przez tuleje na tylnej belce , miały luzy

Dane techniczne BMW Seria 5 E39

Moc silników 136–400 KM
Pojemność silników 2,0–4,9 l
Prędkość maksymalna 204–279 km/h
Przyspieszenie 0-100 5,3–12,2 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut BMW Seria 5 E39
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 8475
Koszt ogólny 26,34 PLN
LPG32.89 PLN
ON44.46 PLN
PB48.26 PLN
Wydatki serwisowe 17,49 PLN Pozostałe wydatki 17,52 PLN

Publikacje o BMW Seria 5

Newsy o BMW Seria 5

BMW Seria 5 E39

AUTOCENTRUM.PL S.A.