Szukaj

BMW Seria 5 E60 Touring 530 d 231KM 170kW 2005-2007

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 530 d 231KM 170kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Rafal
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
Będzie długo ale nikt mnie nie uprzedził o tej kupie więc ja uprzedzę innych. BMW - Będziesz Miał Wydatki. Nie mieszkam w Polsce. Tu gdzie mieszkam nie ma problemu z kręconymi licznikami więc mowa o prawdziwym udokumentowanym przebiegu 215000 km. Jeździłem toyotami, hondami, subaru i powiem że łączne awarie wszystkich moich japońskich samochodów to jest jedynie ułamek napraw pojedynczego bmw. Samo bmw jeśli chodzi o silnik czy skrzynie jest ok natomiast jeśli chodzi o moduły i akcesoria to jest to jedno wielkie ******! Żaden posiadacz bmw pewnie nie przyzna się że jeździ kupą - pewnie ze wstydu. Ja samochody i motocykle naprawiam sam. Stąd macie info z pierwszej ręki. Każde BMW ma problem z termostatami. Niedogrzany diesel roz******la turbinę, dpf się nie dopala itd. W benzynowych bmw też termostaty to kupa. Teraz konkretnie o tym modelu co naprawiłem lub wymieniłem w kilka miesięcy. - termostaty - termostat erg i główny (nie działały i silnik jeździł niedogrzany, jak silnik nie osiągnie temperatury procedury wypalania dpf nie będzie ;) - koszt ok 500pln - moduł od świec żarowych (trzeba rozebrać i zamienić srebrne kabelki na normalne miedziane i porządnie zlutować. Problem z tym modułem jest taki że producent w****** kabelki zamiast je lutując pod uszczelki które z wiekiem robią się plastikowe i te kabelki się upalają. W inpie albo dis-sie widać błąd świec, a to jest ****a moduł znajdujący się pod kolektorem dolotowym - koszt żaden ale u****** się trzeba żeby się dostać do niego - przepustnica. Zadanie ma takie żeby zamykać dopływ powietrza jak wyłączamy silnik - silnik wyłącza się bardzo fajnie, bez szarpania. No i domyka się podczas wypalania dpf. Problem jest taki że *****y helmut zamocował ją lekko przechyloną. No więc olej który w jakieś ilości jest wciągany do silnika przez moim zdaniem*****ową odmę osiada na trzpieniu od tej przepustnicy i po kropelce dostaje się do puszki z elektroniką przepustnicy. Jak już tego oleju się zbierze tyle że cała elektronika w nim pływa to układ scalony mówi *******ę nie robię i do wymiany. Błąd przepustnicy uniemożliwia wypalanie dpf ;) Koszt coś koło 1000pln. - dpf - proponuję nie czekać i odrazu go wymontować i wymyć. Ja użyłem chemii Tickopur R33. Drogie ale rozpuściło mi sadze co konsystencji rzadkiego żelu. Zamoczyłem ten filtr w 10% roztworze w dodatku użyłem pompki cyrkulacyjnej żeby syf w środku miał ruch wody. Na dolot do pompy założyłem filtr jednomikronowy do wody. Taki 25cm długości i 5-6 średnicy. Wyłapał całe ****** wylatujące z filtra. Filtrów zmieniłem łącznie 4 ;) Po zabiegu dpf jak nówka. Oczywiście płukanie mocne wodą po robocie. - IBS inteligentny czujnik baterii na klemie minusowej. Ma sterować ładowaniem akumulatora i innymi rzeczami. Problem w tym że jak się ****ie, a ****ie się na 100% z uwagi na*****owe i nieprzemyślane rozwiązanie to samochód potrafi się sam rozładowywać albo np. samochód uznaje że akumulator jest za słaby i nie odpali auta - mimo że akumulator jest git. Słowem kupa. Należy delikatnie wyjąć ten zalany gumą element i zlutować wszystkie widoczne nóżki razem. Potem to co zlutujemy razem dolutować do klemy minusowej. Podłączyć i po problemie. Problem z tym czujnikiem jest taki że utleniają się luty w nóżkach z brzegu, zaczyna nie kontaktować i wywala błąd. Z błędem ibs nie wypali się np. dpf ;) - lampy - wszystkie lampy są*****owo sklejone. Kwestia czasu kiedy zaczną się rozszczelniać na łączeniu klosza z resztą lampy. No więc np. u mnie do tylnej lampy na******o tyle wody że przez dziurę od żarówki woda zaczęła walić do środka. Cała okolica bezpieczników, akumulator z ibs w wilgoci lub wręcz stojącej wodzie. Przednie lampy to samo. Jak już zaparują ostro to wywala błąd adaptacji reflektorów etc. Trzeba wyjąć i sylikonem opierniczyć je dokoła bo innego wyjścia nie ma. - w kombi ułamujące się przewody prowadzące do klapy. Czyli antena, trzeci stop, podgrzewanie szyby, podświetlanie rejestracji czy otwieranie bagażnika - wszystko zależy od*****owej konstrukcji tego wspaniałego wozu marki BMW... są jeszcze inne pierdy ale już mi się pisać nie chce... Masz pytania pisz fjjota@gmail.com
Dodane 8 lat temu
4,0
~philip_kurylo
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
Samochód świetnie wygląda, doskonale się prowadzi. Jest zarazem wygodny i zwarty - zawsze gotowy do dostarczenia kierowcy dawki adrenaliny. Przy tym potrafi być potulny jak baranek. Dość obszerne wnętrze i wystaczający bagażnik. Wrażenia psują koszty serwisu i potencjalne awarie, których może pojawić się mnóstwo.
Dodane 4 lata temu
4,0
~Bartosz
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
Auto całkiem przyjemne, choć w mieści się trochę męczy. Czuć zwłokę skrzyni biegów, a później pracę hamulców, gdy trzeba prędkość wytracić. To jest raczej krążownik na długie trasy, których za dużo u mnie nie odbył ze względu na okres użytkowania w trakcie 2020 roku i wszechobecnej pandemii. Auto miało służyć na dojazdy na działkę poza utwardzonymi drogami - stąd wersja xdrive. Przy okazji potrzebny był bagażnika na ewentualne graty, narzędzia, psa czy co tam jeszcze przyjdzie do głowy.
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring 530 d 231KM 170kW 2005-2007
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
Mam wersję xdrive, ale nie ma jej do wyboru w tym konfiguratorze, staram się jeździć bardziej ekonomicznie niż dynamicznie, choć auto bardziej zachęca do wciskania gazu mocniej niż delikatniej. Auto jest ciężkie i przy takiej jednostajnej jeździe 90-100 spalanie w okolicach 7l jest bardzo realne, ale przy mniej rozgrzanym silniku i krótkich trasach trzeba się liczyć ze spalaniem powyżej 8.5l
Dodane 8 miesięcy temu
8,0
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
E61 po programie i wymianie na większy intercooler (300km) Spalanie na trasie 120-140 6.5l, spalanie na krótkich odcinkach 3-5 km 10-11 l , zimą 12.5 . Stosunek mocy i masy do spalania uważam za bardzo dobry
Dodane 2 lata temu
9,7
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
Jak już ktoś pisał - w mieście, zwłaszcza na krótkich trasach, nie trzeba szaleć, aby przekroczyć 11-12l spalania. Przy ostrzejszej jeździe, potrafi spokojnie 13 spalić. W trasie, jadąc 90-110 udało się zejść do 7l, co uważam za nienajgorszy wynik, jak na tę masę auta (mam wersję xdrive, która nie jest na autocentrum możliwa do zaznaczenia). Wyliczenia z tankowań do pełna, z okresu 1 roku i dystansu 10k km. W mniej więcej połowie roku został dograny chip na 260KM - wyniki niemal bez zmian
Dodane 4 lata temu

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów