Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Tom4450
Gran Turismo 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Mialem do tej pory kilka samochodow, wliczajac mercedesa CLS 350cdi z 2013 czy CLC z 2010r i powiem ze jest to bez watpienia najlepszy samochod jaki mialem. Przestrzen w srodku jest ogromna(plyta podlogowa z serii7), a bagaznik miesci ok 500L + mozna go powiekszyc poprze przesuniecie tylnej kanapy i zdemontowanie rolety(ok.pólki) i schowanie jej pod podloga. Auto jest zlepkiem limuzyny, SUVa i auta sportowego. Auto jest bardzo solidnie zbudowane i wykonczone(maly mankament- skrzypiacy panel drewna na konsoli centralne, ale przeciez sie go i tak nie dotyka). Wyposazenie w moim modelu obejmuje m.in panoramiczny dach, pelna elektryka plus pamiec fotela, 21" felgi, sportowe fotele, ksenony, pakiet M itd. Swietnym udogodnieniem jes 80gb dysk twardy na ktory mozna zgrac sobie filmy lub muzyke. Nie bylem fanem modelu przedliftowego. Za to ten jest naprawde ladny, to oczywiscie kwestia gustu.
4,0
~Adam
Touring Facelifting 535d 313KM 230kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto kupiłem w salonie BMW jako Premium Selection i przejechałem nim ponad 100 tys km. Zawieszenie jest zbyt miękkie - samochodem strasznie buja. Dużo drobnych usterek - cztery razy robiłem regenerację napędu xDrive, każda po 3 tys złotych - znany problem zbyt małej powierzchni tarcz w sprzęgle wielopłytkowym. Szybko zużywające się przeguby (koszt naprawy 1 strony na zamienniku ponad 1000 zł). Auto bardzo słabo wyciszone - nie ma porównania do Audi A6 z podobnego rocznika. Poza tym bardzo dobry silnik i skrzynia biegów. Rewelacyjny system rozrywki i nawigacja.
3,4
~RB
Limuzyna 525d 218KM 160kW
BMW Seria 5 F10-F11
To moje trzecie BMW i na pewno ostatnie. Awaryjnośc auta jest nie do zaakceptowania. Czarę goryczy przelała awaria podczas której stanąłem w środku nocy na obwodnicy trójmiasta i nie bylem nawet w stanie zapalić silnika. Przyczyną awarii było uwaga: na skutek awarii czujnika paliwo paliwo zostało wpompowane w wiązkę elektryczną i uszkodziło układ sterujący ?!?!? Auto tydzień wcześniej było na przeglądzie w ASO. Koszt naprawy po solidnych rabatach dilera 12 000 pln. BMW mimo zgłoszenia "good will" nie podjęło żadnych działań rabatowych. W zamian okazało się że moje auto zakupione w premium selection (miało pół roku i przebieg 9k km) nie jest rynku polskiego?!!?! Cały okres serwisowania wymiany i napraw robiłem w ASO. Tak BMW podziękowało mi za serwis po gwarancji. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy jakości w tych autach już nie ma. Mimo że nadal najbardziej podoba mi się linia tej marki, nigdy więcej już nie kupię BMW.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11
8,2 – 20,3
l/100 km
6,2 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Limuzyna 528i 245KM 180kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto bardzo dobrze prowadzące się i przede wszystkim świetnie wyglądające. Na dobrej feldze i m pakiecie zwraca uwagę. Łatwy dostęp do części na portalach aukcyjnych dzięki czemu można łatwo doposażyć auto lub naprawić drobne usterki. W dobrej konfi jest praktycznie wszystko co się zamarzy bez sięgania po najnowszy model. Naprawa i serwis na oryginalnych częściach wychodzi drogo, ale to już uroki BMW. Silnik zbiera się przyzwoicie. Po podkręceniu do 280-300 km zaczyna jechać jak trzeba. Bardzo wysokie spalanie w mieście na krótkich odcinkach (odcinek 5-7 km średnio 14-16 l). W trasie nie najgorzej 8,5-10 l (przy jeździe bez ścigania się). Po chip tuningu dobry substytut dla osób, które nie chcą płacić za utrzymanie 535i. Dźwięk silnika mało atrakcyjny. Do wymiany napęd pompy i rozrząd średnio między 60-100 tyś km spowodowany pierwotnie niewłaściwym użytkowaniem. Zazwyczaj 1 właściciel odpuszcza interwał wymiany oleju (BMW wymienia olej między 20, a 30 tyś km) i pałuje auto na zimnym, co zabija ten silnik. Olej 5W40 lub 5W50 (polecam Motul, Liqui Moly albo Mobil 1.), a nie żadne 5W30! Wymiana oleju co 10 tyś i silnik długo pojeździ. Inaczej z dużym prawdopodobieństwem dołączycie do grona zdziwionych, że im się silnik w 28i zatarł.
7,1
Touring 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Zużycie paliwa w dużej mierze, przy tym silniku zależny od szerokości opon. Na oponach 245/45/19 pomimo starań nie mogłem zejść poniżej 7,5 litra ( trasa 70% i 30 % miasto). Teraz po założeniu opon zimowych 225/55/17 spalanie spadło o 1 litr. Na trasie przy 140 do 160 km/h spalanie mieści się w granicach 6,3 litra. Ale uwaga opony- balony 225/55/17 bardzo zmieszają jakość prowadzenia, BMW nie jest już tak stabilne a przy szybkości 180 km/h ma już lekkie uślizgi w ostrzejszych łukach na autostradzie.
7,6
Touring 525d 218KM 160kW
BMW Seria 5 F10-F11
Takie sprostowanie ten model silnikowy był produkowany do 2014 dodano jedynie w stosunku do 2013 ADBLU co daje EURO 6 . Wiem bo taki mam w XDRIVE. A musiałem wybrać 2013 Euro 5 Samochód pali naprawdę przyzwoicie ale i tak wolałem swoje 6cylindrowe E61. Co do spalania, kiedyś testowo przejechałem 70km z komputerowym wskazaniem 4,7l. Normalnie trasa np. Polska Niemcy to 6,7L a z boxem do Włoch ~ 7,1L. Jak przedkładacie zużycie nad przyjemność zjazdy to naprawdę rewelka. W przeciwnym razie tylko silniki 6 cyl. Swoją drogą wynikało by z opisów że czy z X czy bez X pal tyle samo (?)
BMW Seria 5 F10-F11