Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Kamil
Touring 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Witam czytając te negatywne oceny ekspertow z teoretyków internetowych zostalem wywołany do odpowiedzi jako że od lat posiadam parenascie aut w swojej flocie wielu marek, jestem takze pasjonatem motoryzacji. Swoja ocene uwazam za bardzo obiektywną tak wiec co do 520d 184KM wielu twierdxi ze to nie udany silnik itp są absolutnie w błędzie jest to bardzo dobra jednostka bez większych wad nie licząc słabego rozrządu ktory średnio przy ok 200tys dajeznac o sobie w zależnosci od intensywnosci wymian oleju moc spalanie i bezawaryjnosc calkowicie rekompensują dosc spory wydatek na rozrząd ktory realnie w warunkach dobrego warszatatu kosztuje z wymianą ok 3500zl i spokujna kolejne 150-200tys opilkowanie pomp jest rzadko spotykane. Co do dynamiki kultury pracy jest wrecz idealnie zestrojona 520i benzyna nie da rady pod rzadnym względem dieslowi. Komort jak to w seri 5 najwyzszy poziom swiatowy jak zresztą jakosc wykonania e60 jest slabiej wykonana mniej aluminium gorsze wywarzenie! Jesli chodzi o ekonomie to 2.0 litry bije na łeb 3.0l jednostke przy wymianie oleju czy tarcz klocków zaplacimy dwa razy tyle po za tym spalanie 3.0 w miescie norma to 12l a 2.0 l max 8.5l osiągi trzy litry ma faktycznie lepsze ale nie az tak znacząco natomiast brzmienie silnika TAK to jest atut naprawde tu wygrywa 3.0 awaryjnosc ta sama rozrząd 2.0 i 3.0 ten sam przy 200tys wymiana. BMW seri 5 jest to auto najlepsze w swojej klasie perfekcynie wykonana z najlepszych materiałów mam wiele innych aut ktore czesto porównuje Audi a6 c7 czy lexus GS w daleką podróz zawsze wybieram 520d to auto nie męczy za kółkiem.
4,8
~Maciek Lagavulin
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Żona mówi że superancko ekstra wymiata i robi na wszystkich wrażenie, można powiedzieć że w pełni podzielam jej opinię. Zuważylem, że wszyscy na drodze sa trochę bardziej uprzejmi. Jako auto na długie i średnie trasy idealne, trzeba przyznac że tryby jazdy robią swoje, diametralnie zmieniają charakterystykę auta a i 184KM i "tył napęd" zapewniają odpowiednią dynamikę. Auto długie, całkiem duże, wewnątrz przepastne a wydaje się pod względem prowadzenia bardziej zwarte i responsywne niż niektóre sportowe kompakty, całkiem zwinne.
4,8
~Maciek Lagavulin
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Żona mówi że superancko ekstra wymiata i robi na wszystkich wrażenie, można powiedzieć że w pełni podzielam jej opinię. Zuważylem, że wszyscy na drodze sa trochę bardziej uprzejmi. Jako auto na długie i średnie trasy idealne, trzeba przyznac że tryby jazdy robią swoje, diametralnie zmieniają charakterystykę auta a i 184KM i "tył napęd" zapewniają odpowiednią dynamikę. Auto długie, całkiem duże, wewnątrz przepastne a wydaje się pod względem prowadzenia bardziej zwarte i responsywne niż niektóre sportowe kompakty, całkiem zwinne.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11
8,2 – 27,0
l/100 km
6,0 – 16,5
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Touring Facelifting 520d 190KM 140kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto ciężkie, stabilne, kofortowe, bardzo wygodne, szerokie i długie, ciche, skrzynia biegów chodzi bardzo płynnie, napęd Xdrive to bajka. Nagłośnienie Harman Kardon gra rewelacyjnie. silnik 2.0, i Moc 190km wystarczy dla kogoś kto nie jest pasjonatem i nie szuka adrenaliny i dużych wrażeń. Niestety spalanie to minus - co prawda na autostradzie przy oszczednej jeździe i trybie eco wychodzi naprawde fajnie , przy max 120km/h spalanie w granicach 5,5l. przy jeżdzie 140km/h już 7l. Ale jazda po mieście na zimnym silniku po 10 km dziennie to u mnie spalanie w granicach 11 - 12 litrów. Pewnie latem osiągnę spalanie około 9,7l. - 10l. po mieście bo silnik szybciej się nagrzeje.
8,5
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto posiadam od miesiąca. Jest bardzo komfortowe, dosyć dynamiczne ale czuć jego masę przy każdym hamowaniu. Idealne na trasę. 8-mio biegowa skrzynia dobrze wybiera przełożenia i inteligentnie przełącza. Silnik jak to rzędowa szóstka, wspaniałe brzmi. Jest bardzo dobre wyposażona, brakuje tylko masaży foteli i head-up’a. Kupiłem pewny egzemplarz z salonu po pierwszym właścicielu, serwisowany do końca z niedużym przebiegiem, oczywiście bezwypadkowy. Decyzja ta pokierowana była rozsądkiem, w przypadku felernego egzemplarza wydatki szybko przebiłyby koszt nadwyżki ceny zakupu. Wcześniej jeździłem passatem b7 highline’em 2,0 tdi 177 km i różnica to niebo a ziemia. Mam nadzieje ze nie będę żałował
6,9
Limuzyna Facelifting 525d 218KM 160kW
BMW Seria 5 F10-F11
Jadąc próbnie trasę płynnie z prędkością około 110km/h średnie zużycie wyniosło 5,9l. Identyczna trasa z taką samą prędkością poprzednim autem (skoda octavia 3 1.6tdi) wyniosło 4,5l. Największa różnica jest taka że w skodzie ta prędkość była w porządku, a w bmw prędkości nie czuć i spodziewam się że każdy tym samochodem będzie jeździł szybciej. Przy normalnej jeździe w trycie Comfort mam prędkość na autostradzie 140-160km/h a wtedy średnie spalanie wynosi około 7,5l. Spalanie znacznie wzrasta jeżdżąc po mieście bo dochodzi do kilkunastu litrów. Na trasy silnik idealny, wystarczająco dynamiczny i oszczędny.
BMW Seria 5 F10-F11