Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Przemysław
Touring 523i 204KM 150kW
BMW Seria 5 F10-F11
Ponad 30 tys. bezawaryjnych km ale olej zmieniam co 10 tys. km bo jakoś nigdy nie wierzyłem w te Long Lajfowe wymiany oleju. Zalecany przez BMW i najlepiej się tu wg mnie spisuje olej z normami do benzyn ACEA A3/B3/B4 BMW LL-01. Lałem Petronas 0W40, Liqui Moly 0W40, teraz jest PMO 5W40 a na wymianę już czeka Penrite 0W40. Modele z początku produkcji mój 523i, 528i i 530i mają ten sam silnik N53 różniący się tylko oprogramowaniem. U mnie w modelu 523i udało się w MobileCoders podnieść moc do 265 KM i 315 Nm. Wymieniłem tylko zużyte świece i cewki i poduszki pod silnikiem. Modele przed liftowe mają poważny problem z dostawaniem się wody przez odklejające się nagminnie wygłuszenie drzwi pod każdym z boczków drzwiowych. Na razie jestem mega zadowolony z auta i z jego spalania. Na trasie, a często podróżuje Polska-Niemcy wychodzi realnie kolo 9 litrów autostradowej prędkości. Miasto 11-12 litrów.
3,5
~Ludwik
Gran Turismo 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto jest super....ale z silnikiem 3 litrowym. 2.0 diesel niestety nie nadaje się do 2 ton masy.O ile od o do 100 km/h nie ma tragedii to w zakresie 100-160 km/h jest efekt jakby jeden z cylindrów w ogóle nie pracował, trzeba mieć dużo cierpliwości zanim się rozpędzi .....Pojeździłem trochę wersją 3 litrową - to jest odpowiedni silnik do tych gabarytów. Oprócz oczywistej różnicy w mocy dochodzą takie elementy jak kompletnie inny układ zawieszenia oraz napęd. Różnica w tych trzech elementach jest gigantyczna. No cóż wersja 520D to wersja na maksa budżetowa....Duży plus za wykończenie wnętrza,
5,0
~MartinWroc
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Polecam ten samochód wszystkim fanom motoryzacji i nie tylko!!! auto najlepsze w swojej klasie przymierzałem się do A6 C7 Eklasy Jaguara XFa. 5tka f10 rozjeżdża konkurencję pod każdym względem jakość wykonania precyzja, prowadzenie, wygląd ponadczasowy trwałość!!! tak trwałość!!! bo mój rozrząd wymieniłem profilaktycznie 190tys choć mechanik od BMW stwierdził że był w bardzo dobrym stanie mówił że w f10 problem głównie występował w pierwszej serii do produkcji z 03.2011r po tej dacie już jest ponoć inny materiał zastosowany. koszt wymiany 3800zł i spokój na kolejne 200tys po za tym auto kompletnie pozbawione wad. wydatek na szczęście zwraca się w paliwie bo przy normalnej jeździe w granicach 8L/100km w cyklu mieszanym. a w trasie nawet 6l/100km. Wybrałem 520d choć mogłem kupić 3.0d ale nie żałuję bo przeważyła ekonomia zdecydowanie niższe koszta eksploatacji oleje hamulce spalanie po za tym n57 nie dajćie się zwieść to już nie ten sam silnik co e 60 530d także ma ten sam kłopot z rozrządem. a co do 2.0 184KM to naprawdę daje radę. klapa tylna lepiej unikać otwierania z głową nad nią bo to katapulta mała nawigacja denerwuję a skrzynia tylko automat nie polecam manualnej bo odbiera komfort z jazdy i prestiż po za tym automat to najlepsza skrzynia na rynku ZF 8hp
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11
8,2 – 27,0
l/100 km
5,8 – 18,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Touring Facelifting 520d 190KM 140kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto ciężkie, stabilne, kofortowe, bardzo wygodne, szerokie i długie, ciche, skrzynia biegów chodzi bardzo płynnie, napęd Xdrive to bajka. Nagłośnienie Harman Kardon gra rewelacyjnie. silnik 2.0, i Moc 190km wystarczy dla kogoś kto nie jest pasjonatem i nie szuka adrenaliny i dużych wrażeń. Niestety spalanie to minus - co prawda na autostradzie przy oszczednej jeździe i trybie eco wychodzi naprawde fajnie , przy max 120km/h spalanie w granicach 5,5l. przy jeżdzie 140km/h już 7l. Ale jazda po mieście na zimnym silniku po 10 km dziennie to u mnie spalanie w granicach 11 - 12 litrów. Pewnie latem osiągnę spalanie około 9,7l. - 10l. po mieście bo silnik szybciej się nagrzeje.
8,5
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto posiadam od miesiąca. Jest bardzo komfortowe, dosyć dynamiczne ale czuć jego masę przy każdym hamowaniu. Idealne na trasę. 8-mio biegowa skrzynia dobrze wybiera przełożenia i inteligentnie przełącza. Silnik jak to rzędowa szóstka, wspaniałe brzmi. Jest bardzo dobre wyposażona, brakuje tylko masaży foteli i head-up’a. Kupiłem pewny egzemplarz z salonu po pierwszym właścicielu, serwisowany do końca z niedużym przebiegiem, oczywiście bezwypadkowy. Decyzja ta pokierowana była rozsądkiem, w przypadku felernego egzemplarza wydatki szybko przebiłyby koszt nadwyżki ceny zakupu. Wcześniej jeździłem passatem b7 highline’em 2,0 tdi 177 km i różnica to niebo a ziemia. Mam nadzieje ze nie będę żałował
6,9
Limuzyna Facelifting 525d 218KM 160kW
BMW Seria 5 F10-F11
Jadąc próbnie trasę płynnie z prędkością około 110km/h średnie zużycie wyniosło 5,9l. Identyczna trasa z taką samą prędkością poprzednim autem (skoda octavia 3 1.6tdi) wyniosło 4,5l. Największa różnica jest taka że w skodzie ta prędkość była w porządku, a w bmw prędkości nie czuć i spodziewam się że każdy tym samochodem będzie jeździł szybciej. Przy normalnej jeździe w trycie Comfort mam prędkość na autostradzie 140-160km/h a wtedy średnie spalanie wynosi około 7,5l. Spalanie znacznie wzrasta jeżdżąc po mieście bo dochodzi do kilkunastu litrów. Na trasy silnik idealny, wystarczająco dynamiczny i oszczędny.
BMW Seria 5 F10-F11