Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 5 F10-F11

Liczba ocen: 149
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,1
~ttt
Touring 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Samochód poza tym że świetnie wygląda,ma bardzo wygodne fotele,rozbudowane multimedia,nowoczesne wnętrze i dobry automat jest bardzo awaryjny.Dodatkowo zaskakuje częstotliwość wymiany części eksploatacyjnych np całe zawieszenie co 15-20 tys km ,tak samo w przypadku klocków,tarcz.. Jeśli chodzi o prowadzenie to moje poprzednie bmw e91 było o niebo lepsze,również w przypadku e91 te same części eksploatacyjne szybko się zużywały w stosunku do każdego poprzedniego auta które miałem ale bynajmniej elektronika i mechanika nie była tak niesamowicie awaryjna,świadczy o tym też raport dekra i TUV na którym bmw jest na 105 pozycji,niewiele niżej znajduje się Dacia Duster..
4,1
~Andrzej
Limuzyna Facelifting 520d 190KM 140kW
BMW Seria 5 F10-F11
Ogólnie rzecz biorąc BMW serii 5 to przede wszystkim fenomenalna stylistyka, wg. mnie po prostu wzór do naśladowania - ale o gustach się nie dyskutuje, więc przejdźmy do wrażeń z jazdy. W miarę cicho - chodź wydaje mi się, że poprzedniczka w tym względzie powinna być oceniona na 5+ - natomiast F - silna 4+ lub słaba 5- - jak kto woli, nie mniej jednak szum wiatru mi akurat przeszkadza, przy czym nie oceniam tych szumów z punktu widzenia użytkowania tylko mojego egzemplarza - ale kilku znajomych ma ten sam model z różnych roczników i za każdym razem ogólna ocena niezadowalająca - w porównaniu do E60/61. Jak już przyzwyczaimy się do "tych szumów opływającego wiatru" pora skupić się na innych mankamentach których jest dość sporo, a które opiszę w odpowiednich działach.
4,9
~bartosh007
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
BMW Seria 5 F10-F11
wygodny, cichy, przestronny i zwinny pomimo 2t silnik z obrotem 560 daje rade, gorka to jak z gorki, nie jezdzilem takim czolgiem wczesniej, zastanawiam sie co potrafi 550i. Milo zaskoczony wnetrzem, jedyny minus to brak rozkladanych tylnych foteli po przesunieciu do przodu i miejsce dla 190cm ludiza to max, co i tak jest lepsze od x6. Reszta to ergonomia, dobre umieszczenie kierunkow na srodku deski nie powoduje zaslaniania kierownica, to samo tyczy sie automatycznych wycieraczek, nie wiadomo czy sa wlaczone, do czasu az zaczná dzialac, co czasami jest po paru kroplach za duzo. Guziki i lapki pod reka. hamulce i brzytwa, skads to porownanie sie wzielo, teraz juz wiem.... jesli chodzi o spalanie, na trasie moze zejsc do 5,6 litra, ale to jazda za TIRami, max do 90km/h powyzej spali tyle ile wleje. na sporcie duzej roznicy nie ma jesli jezdzi sie oszczednie, za to kilka wiecej turkow mocy pod noga kiedy potrzeba wystrzelic, a potrafi mimo gabarytow pletfala blekitnego. Szybu z coupe to chyba nietrafiony pomysl, brak ramek i to otwieranie z milisekunda zanim pociagniesz zeby szyba spadla spod uszczelki... dach panoramiczny za lekka kurtyna doklada do ucha nieznacznie, chociaz i tak jest bardzo dobrze wygluszony. Podsumowujac, wielki slon z szybkoscia antylopy. Pomimo 3l pozeracza oleju pod maska cichy i ladnie pracujacy 6 cylindrowy silnik naprawde ladnie brzmi, to nie klekot 1,9tdi... ma wiecej kultury. duze rodzinne auto z luksusem w srodku i oparty na szerokich gumach dobrze dracych asfalt.

Raporty spalania BMW Seria 5 F10-F11

Liczba raportów: 210
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11
8,2 – 19,0
l/100 km
6,2 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Touring 525d 218KM 160kW
BMW Seria 5 F10-F11
Takie sprostowanie ten model silnikowy był produkowany do 2014 dodano jedynie w stosunku do 2013 ADBLU co daje EURO 6 . Wiem bo taki mam w XDRIVE. A musiałem wybrać 2013 Euro 5 Samochód pali naprawdę przyzwoicie ale i tak wolałem swoje 6cylindrowe E61. Co do spalania, kiedyś testowo przejechałem 70km z komputerowym wskazaniem 4,7l. Normalnie trasa np. Polska Niemcy to 6,7L a z boxem do Włoch ~ 7,1L. Jak przedkładacie zużycie nad przyjemność zjazdy to naprawdę rewelka. W przeciwnym razie tylko silniki 6 cyl. Swoją drogą wynikało by z opisów że czy z X czy bez X pal tyle samo (?)
10,5
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11
Samochód sprowadzony ze Stanów (wcześniej poprzednie BMW też ze Stanów). Jeżdżę trzeci rok, poza płynami: wymieniłem napinacz paska (350zł - lekko grzechotał na zimnym), uszczelkę termostatu oleju (80zł org.), świece (250zł, BOSH takie jak na pierwszy montaż), Termostat (220zł), Akumulator (480zł - wymień natychmiast po zakupie samochodu jeśli jest stary, to podstawa w bezproblemowej eksploatacji tego auta. Jest wrażliwy na napięcie), klocki (niecałe 300zł). Przede mną: wymiana tarcz i klocków z przodu (klocki wytrzymały 30k) - generalnie tarcze i klocki zużywają się dużo szybciej niż w poprzednim BMW, ale tutaj jest o 200kg więcej i moc.. +120KM, to robi różnice. Tempomat aktywny też robi swoje. Samochód jest fantastyczny, nie sprawia żadnych problemów. Zawieszenie jest jak nowe (przebieg aktualny 120k!), diagności zacieszają, że takie egzemplarze jeżdżą po drogach. Olej co 8-10 tys. Warto wymienić po 4 tys. sam filtr i dolać oleju. Silnik od wymiany nie bierze oleju, zero dolewek. Należy uważać na turbo, el. pompę wody. Odma jest zintegrowana z pokrywą - także koszt wymiany większy niż w typowych silnikach 6 cylindrowych BMW poprzedniej generacji. Skrzynia nie daje żadnych znaków zużycia. Spotkałem osobę na zlocie, który miał 535d, zrobioną na 800Nm, przebieg 480 tys. (w tym 200k po podniesieniu mocy). Oleju nie zmieniał. Jeździj z głową, obserwuj samochód i reaguj z wyprzedzeniem. To świetny samochód. Jeśli zaniedbasz, lub ktoś przed Tobą zaniedbał - potrafi od 6 do 15k z kieszeni wyciągnąć. Elektronika bez zastrzeżeń. Zrób aktualizacje wszystkich sterowników. Soft to podstawa! W moim jest ponad 50 sterowników, po aktualizacji samochód sprawniej funkcjonuje. Silnik lepiej pracuje, skrzynia również. Warto kupić samochód ze Stanów, moje 535i w Polsce zobaczyło pierwszą zimę. Podowzie jest jak nowo. Zawieszenie jest w o niebo lepszym stanie niż polskie / europejskie egzemplarze - wszystkie części są org. Wahacze wyglądają jak nowe, gumy są miekkie, elastyczne, przeguby zdrowe. To samo dot. jednostki napędowej i skrzyni. W USA jest ograniczenie na autostradzie do 120km/h. W DE ograniczeń nie ma - jednostki są pałowane. Ten samochód (535i) przy 120km/h jedzie na 1.850 obr./min. Litości. N55 ma taki zapas i elastyczność, że przy tej prędkości ma kulturę pracy jakbyśmy podróżowali 35km/h. A elastyczność, jakbyśmy mieli 3.5k obrotów przy 230 konnym motorze poprzedniej generacji. Minusy: F10 jest wymagającym samochodem w naprawie. Potrzeba więcej czasu, aby wymienić daną część. Wymiana termostatu była hardcorowa. Na razie nie miałem takiej potrzeby, ale widzę jak auto jest skonstruowane i nie jest to e60 czy e39. Proces złożoności jest x4, na szczęście auto budowane z tą samą filozofią, więc łatwo się odnaleźć.
16,1
M5 Limuzyna 4.4 V8 560KM 412kW
BMW Seria 5 F10-F11
Trasa 1200km autostradami po Polsce. Tempomat ustawiony na 150km/h i momentami dłuższymi np. 15 minut 160km/h. Im bliżej Warszawy tym jazda mniej płynna od 120km/h do 180km/h. Bagażnik załadowany na full. W środku 2 dorosłe osoby i dwójka dzieci w fotelikach. Spalanie na stacji przy tankowaniu 13,5l/100km (Na przejechane 430km zatankowałem 58 litrów paliwa PB98 na stacji BP). Temperatura zewnętrzna około 15 stopni. Klima ustawiona na 22 stopnie. W mieście pali różnie od 18 do 25 litrów przeważnie, zależy jak długie i dynamiczne odcinki się robi. Na pewno pali mniej niż e60.
BMW Seria 5 F10-F11