Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o BMW Seria 7 E23 735 i 218KM 160kW 1979-1986

BMW Seria 7 E23 735 i 218KM 160kW 1979-1986
Lata produkcji: 1979 - 1986
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 7 E23 735 i 218KM 160kW 1979-1986

Podstawowe parametry BMW Seria 7 E23 735 i 218KM 160kW
Produkowany od 1979 do 1986 roku
Pojemność skokowa 3453 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Przeniesienie napędu BMW Seria 7 E23 735 i 218KM 160kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny

Autorentgen BMW Seria 7 E23

Liczba wpisów: 5

Elektronika.

dodał: ~rymek, 9 lat temu
Jestem posiadaczem tego modelu od ponad roku rocznik 2002 benzyna. Jestem już stałym klientem serwisu BMW z powodu elektroniki. Cały czas coś wyskakuje. Jak nie info, że coś z silnikiem, to awaria poduszki pasażera, po krótkim czasie błąd siedzenia, to znowu błąd układu wydechowego i za każdym razem wizyta w serwisie aby usunąć błędy i wymienić ewentualne części. Po jakimś czasie staje się bardzo wkurzające. Jazda w tym autku wynagradza te denerwujące sytuacje. Moja rada przed zakupem koniecznie porządny przegląd w DOBRYM serwisie BMW.

Delikatne zawieszenie.

dodał: ~XXX, 8 lat temu
BMW zwłaszcza stare roczniki niestety mają delikatne zawieszenie,dlatego też niestety trzeba uważać na dziury i kałuże,których w naszym kraju po zimie jest jak w szwajcarskim serze.stare powiedzenie jak dbasz tak masz!!i to sie sprawdza!!a zepsute elementy zostawione na dłużej bez naprawy biorą ze sobą kolejne elementy tak że póżnie dopiero boli naprawa,czasami może być za póżno na naprawe i będziesz zmuszony sprzedać cacuszko!!POZDRAWIAM !!!!!!!!!!

Stabilizator, amortyzatory, elektronika.

dodał: ~Użytkownik samochodu 730 d, 8 lat temu
Od 200 km w zawieszeniu słyszalne są stuki - przyczyna? Wadliwy stabilizator przedni we wszystkich samochodach wychodzących z fabryki - wymieniane oczywiście po odczekaniu w kolejce. Od 3 000 km - piszczenie zawieszenia - samochód ma 9000 km, a serwis nie wie co jest przyczyną. Od przebiegu 0 km - nie działa elektronika pamięci foteli i kierownicy we współpracy z pilotami - rzecz od 2 miesięcy nienaprawialna. Klapa bagażnika - niby ma się sama otwierać, a tego nie czyni - nikt nie wie dlaczego tak się dzieje.

Publikacje o BMW Seria 7

Newsy o BMW Seria 7