Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 81 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Tomasz
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
Perfekcyjne zabezpieczenie antykorozyjne. Silnik zupełnie bezawaryjny(choć mało dynamiczny) - nadaje się do instalacji gazowej, choć na razie nie mam takiej potrzeby by go "zagazować". Przeciętna dynamika ma swój plus - nie jest to model preferowany przez panów ubierających się na sportowo, którzy nie mają nic wspólnego ze sportem. Bardzo dobre wyposażenie. Stylistyka ponadczasowa - zarówno zewnątrz, jak i w środku. Hamulce, ogólnie hamowanie - jak do tej pory na śniegu i lodzie bardzo pozytywnie mnie zaskoczył - specjalnie testowałem go w takich warunkach by sprawdzić jak się zachowa. Zawieszenie hydropneumatyczne - podobno 300 tys.bez żadnych napraw, niektórzy robią nawet ponad 400 tys. - wystarczy tylko przy wymianie opon poprosić mechanika by sprawdził poziom płynu i ewentualnie dolał odrobinę.
3,4
~rafik
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
juz dwa razy w niedlugim czasie nie wrocilem do domu c5 tylko komunikacja miejska odmowila dalszej jazdy w najmniej odpowiednim momencie. zadne auto a mialem ich troszke nie zrobilo mi tego. mimo ze wyglada super i jego stan techniczny jest po kazdej awarii bez zastrzerzen boje sie co przyniesie kolejny dzien gdy wyjade nia na ulice.
4,5
~TommyB ([email protected])
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
W tej cenie nie ma wygodniejszego auta i ktokolwiek jechał C5, ale prowadził, nie był pasażerem, bo to subiektywne postrzeganie, przyzna mi rację, autko jest w miarę oszczędne a odpłaca się niezapomnianymi wrażeniami z jazdy, jak wymyślą Hydroactiv 4 i nowe C5 to kupuje w ciemno.
Średnie spalanie dla Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
8,8
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
Pali jak v6, jeździ jak transporter z 2,5D. Od 3 tysięcy wskazówka prędkości zaczyna drgać. Od kiedy na gazie nie chce przekroczyc 5500rpm mam nawet problemy z iveco spod świateł. Polecam masochistom motoryzacyjnym. Nie wiem czy przycisk sport coś daje, bo nie posiadam, ale zawieszenie jest tak miękkie że nadaje sie tylko do jeżdżenia po mieście. PS Uwaga na silne boczne wiatry
8,6
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
Nie ma co ukrywać, to nie jest auto dla kierowców z ciężką nogą. Przy płynnej i spokojnej jeździe (nawet z prędkościami znacznie większymi niż przewiduje kodeks drogowy ;-)) zużycie paliwa jest akceptowalne, ale jakiekolwiek ostre przyspieszenia powodują że wskaźnik zużycia paliwa zaczyna pokazywać horrendalne wartości. Przeglądy nie są drogie, ale trzeba je zlecić fachowcowi. Kowale przekwalifikowani na mechaników samochodowych lepiej żeby się co C5 nie dotykali.
11,0
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
Autko jeździ całkiem dobrze, jedyne czego może brakować to trochę za mało jest mocy ale to już kwestia gustu. Poza tym wygoda, wygoda i wygoda a do tego jak na tą masę auta niezbyt wygórowane spalanie...

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 40
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
2 komentarze
Nie pracuje wentylator nawiewu
  • Citroen C5 I
  • instalacja elektryczna
Diagnoza komputerem wykazuje, że uszkodzony jest wentylator. Podczas naprawy okazało się, że silnik wentylatora jest sprawny technicznie. W kabinie znajduje się sterownik (w nogach pasażera po lewej stronie) odpowiadający za sterowanie silnikiem wentylatora. Usterka polegała na tym, że w wyniku słabego styku na złączu 2pinowym nastąpiło wypalenie połączeń lutowanych w płytce sterownika. Należy wymienić piny i polutować punkty dając większą ilość cyny. Wcześniej, w celu lepszego połączenia i odprowadzenia ciepła, powiększając powierzchnię do lutowania .Przed włożeniem wtyczek należy przemyć styki połączeń sterownika i wtyczek odpowiednim preparatem. Podczas naprawy i sprawdzania pracy wentylatora nie należy wyjmować z kanału nadmuchowego sterownika, ponieważ może on ulec przegrzaniu i uszkodzeniu. Uszkodzenie sterownika objawia się tym, iż brak jest regulacji siły nadmuchu a wentylator pracuje na maksymalnych obrotach.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen C5 I Hatchback