Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Hatchback 2.2 HDi FAP 133KM 98kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Dane techniczne Citroen C5 I Hatchback 2.2 HDi FAP 133KM 98kW 2000-2004

Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2179 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 314 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Citroen C5 I Hatchback 2.2 HDi FAP 133KM 98kW 2000-2004

Liczba ocen: 42
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,8
~Rysiek
Hatchback 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
Citroen C5 I
Citroen to bardzo udany samochód miałem w swoim życiu około 40 samochodów więc moja ocena na pewno będzie obiektywna. Kupiłem ten samochód jako drugi w rodzinie chciałem wydać 15 tys. zł oczywiście zanim kupiłem ten obejrzałem chyba z 10 c5 kazdy miał być bezwypadkowy z przebiegiem 160 tys ;-) (informacje od handlarzy) ale po oględzinach okazywało się ,że powypadkowe z przebiegiem 400 tys km. W końcu znalazłem c5 bezwypadkowy wersja exsliziw z przebiegiem ( na liczniku 168 tys km ) w zeczywistości 300 tys km ale nie zrażam sie tym ponieważ jest to normalny przebieg dla dizla 10 letniego . ksenon,pełne wyposażenie oraz skrzynia automat (innymi nie jeżdżę). Uważam ,ze samochód jest super ,naprawdę bardzo komfortowe auto, żona ciągle nim ujeżdża i nie chce się przesiąść do swojego jeepa grand cherokee. ja też uwielbiam to auto za komfort jadąc w trasę 300 -400 km nie odczuwam zmęczenia wysiadam i czuję się zupełnie nie zmęczony oczywiście zaleta zawieszenia. Na pewno potrzymam ten samochód jeszcze pół roku może trochę dłużej i kupię c 5 nową bo są to naprawdę super samochody, polecam każdemu kto ceni sobie komfort. przejechałem tym samochodem do dziś około 50 tys km. i poza oponami i olejem nic nie robiłem leje paliwo i do przodu :-)
5,0
~martin
Hatchback 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
Citroen C5 I
Eksploatowałem już bardzo wiele aut. Jedno co mogę stwierdzić to to, że żadne z wcześniejszych aut nie dawało mi tyle satysfakcji i frajdy z jazdy. Jeśli ktoś twierdzi że \"francuz\" albo \"hydropneumatik\" to porażka, to nie mamy o czym rozmawiać. Uważam osobiście że zwolennik Golfa lub Passata nigdy nie będzie zwolennikiem C5. Jeżeli ktoś twierdzi że rozwiązanie technologiczne zawieszenia w C5 jest złe to znaczy że chyba mało ma pojęcia o prawdziwych niezawodnych systemach zawieszenia. Dbając o regularną wymianę płynu w zawieszeniu oraz okresowy przegląd i wymianę sfer praktycznie uważam że ten system zawieszenia jest niezawodny. Satysfakcja z jazdy jest dla mnie nie do opisania. Zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy i nie wiem nic o problemie z filtrem cząstek stałych, ale jeżdżę na oleju Total 5w30 dedykowanym do tego silnika. Dynamika jazdy rewelacyjna, komfort bajeczny, dodatki praktycznie full opcja. Osobiście jak kiedykolwiek go zmienię to tylko na C5 III generacji.
4,2
~mac
Hatchback 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
Citroen C5 I
Posiadam auto ponad 5 lat, jest bezawaryjne i bardzo komfortowe. Spalanie 6-7l przy automatycznej skrzyni, która przy 240000km nadal płynnie zmienia biegi. Komfort auta bajka, za te pieniądze nie kupi się wygodniejszego auta. Jedyne na co trzeba uważać przy tych silnikach to filtr FAP, silnik lubi trase, krótkie jazdy w mieście zapychają filtr. Z auta jestem mega zadowolony i polecam, kolejne autem też będzie C5.

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 40
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
2 komentarze
Nie pracuje wentylator nawiewu
  • Citroen C5 I
  • instalacja elektryczna
Diagnoza komputerem wykazuje, że uszkodzony jest wentylator. Podczas naprawy okazało się, że silnik wentylatora jest sprawny technicznie. W kabinie znajduje się sterownik (w nogach pasażera po lewej stronie) odpowiadający za sterowanie silnikiem wentylatora. Usterka polegała na tym, że w wyniku słabego styku na złączu 2pinowym nastąpiło wypalenie połączeń lutowanych w płytce sterownika. Należy wymienić piny i polutować punkty dając większą ilość cyny. Wcześniej, w celu lepszego połączenia i odprowadzenia ciepła, powiększając powierzchnię do lutowania .Przed włożeniem wtyczek należy przemyć styki połączeń sterownika i wtyczek odpowiednim preparatem. Podczas naprawy i sprawdzania pracy wentylatora nie należy wyjmować z kanału nadmuchowego sterownika, ponieważ może on ulec przegrzaniu i uszkodzeniu. Uszkodzenie sterownika objawia się tym, iż brak jest regulacji siły nadmuchu a wentylator pracuje na maksymalnych obrotach.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C5 I Hatchback