Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Hatchback 2.0 VTS 163KM 120kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 193 Nm przy 5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność
Średnie spalanie dla Citroen Xsara I Hatchback 2.0 VTS 163KM 120kW 1997-2000
9,5
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Citroen Xsara I
Hatchback 2.0 VTS 163KM 120kW
Duży silnik nie męczy się zbytnio ze stosunkowo lekką Xsarą. Silnik typowy dla GTI - lubi wysokie obroty. Najniższe spalanie wypada w trasie przy prędkościach 80-90km/h - można zejść do 7,5-8l/100km. Na autostradzie auto lubi spalić więcej, ale to wina krótkiej skrzyni biegów - przydałby się 6-y bieg, bo przy prędkościach rzędu 140km/h robi się głośno a spalanie sięga 8,5-9l/100km. Oczywiście na lepszej benzynie, na której VTS powinien jeździć, spalanie w trasie wypada o ok. 0,4l niższe. W mieście, jak na tę moc i niemłodą już konstrukcję jest nieźle. Użytkuję auto na krótkich trasach w dość zakorkowanym mieście. Przy spokojnej jeździe bez klimy spalanie sięga ok 10,4l (w zimie lub w lecie z klimą do 11,0l/100km). Naprawdę dynamiczna jazda, którą to autko lubi, kosztuje średnio 12,0-13,0l (przy "katowaniu" jeszcze więcej). Średnie spalanie z ok. 5.000km (w 95% normalna jazda miejska i krótkie dystanse) to 10,6l. Niby dużo, ale wcześniej miałem Vectrę B 1,6 16V i w mieście paliła 9,5-10,2l, a to większe auto i zaledwie 100KM. Koledze Golf IV 1,6 pali w mieście min. 10l/100km, więc spalanie VTS´a wcale nie jest przesadne;)
10,5
Citroen Xsara I
Hatchback 2.0 VTS 163KM 120kW
Samochodzik godzien uwagi .Cena części eksploatacyjnych rozsądna z przewagą na plus w porównaniu do konkurencji . Spalanie przy ciężkim bucie w mieście 14/100km , a jeśli chodzi o normalną to 12/100km . Natomiast w trasie ku mojemu zaskoczeniu można zejść do 7/100km i to nie z prędkościami 90km/h tylko około 120 , 130 co ten silnik lubi :).Co do cyklu mieszanego nie mogę się wypowiedzieć bo praktycznie jeszcze nie miałem takiej wyprawy ale na logikę można sądzić że nie powinno być więcej jak 10 lub 11 na setkę .Pod-sumując jak miał bym możliwość cofnąć się w czasie i wybierać samochód to wybrał bym tak samo Xsara ;),a jeśli dbasz o samochód wymieniasz w porę oleje płyny po prostu to co się zużywa to on o ciebie też zadba i dowiezie cię gdzie tylko zechcesz
9,5
Citroen Xsara I
Hatchback 2.0 VTS 163KM 120kW
Jak się wejdzie na wyższe obroty to spalanie wychodzi w granicach 10l-11l na trasie. Przy spokojnej jezdzie ~100km/h można zejść do 8l. Wszystko zależy jakie paliwo, kiedyś wyszło mi 13l/100km i więcej na tej stacji nie tankuje - od tej pory 11l to max. Najważniejsze to nie dać "porwać" przy oszczędnej jeździe - spalanie odczuwalnie wzrasta po chociażby jednokrotnym "przyciśnięciu". Auto naprawdę warte uwagi, stosunkowo lekkie i tyle mocy - robi wrażenie.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • układ napędowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiązany
Citroen Xsara I Hatchback