A2 zaprezentował się z każdej strony. Nadwozie wytrzymało czołowe zderzenie dobrze, część pasażerska uległa lekkim odkształceniom. Ochrona przed uderzeniami bocznymi również jest dobra. Audi zapytało Euro NCAP o testy A2 wyposażonego w boczne kurtyny chroniące głowę w teście zderzenia ze slupem. Test zaliczony, lecz kurtyny będące opcją dodatkowa w większości modeli, wiec wynik nie został uwzględniony w poniższej publikacji. Ochrona dzieci była dobra w niektórych przypadkach w innych słaba. Ochrona pieszych w kolizji była niezadowalająca.
Zderzenie czołowe
Przednie poduszki powietrzne w A2 są standardem. Wielkość poduszki kierowcy była dobra, lecz akceptowalna dla pasażera. Uszkodzenia podłogi były minimalne spowodowane przesunięciem przedniej grodzi. Starania by chronić kolana kierowcy były widoczne, lecz nie usatysfakcjonowały Euro NCAP w pełni, wymagania te są trudne do spełnienia w tak małym samochodzie.
Istnieje ryzyko uszkodzenia kolan kierowcy przez elementy obudowy
Uderzenie boczne
A2 zagwarantował pełne bezpieczeństwo dorosłym podczas tego testu i uzyskał maksymalna ilość punktów dla samochodu bez dodatkowego testu „słupa”, Audi oferuje opcjonalna ochronę głowy przez montaż kurtyn powietrznych i firma zapłaciła za ten test, który został zaliczony. Jednakże jest to opcja ekstra i nie została uwzględniona w wynikach
Ochrona dzieci
Użycie tych samych fotelików dla dzieci w wieku 3 lata i 18 miesięcy – przodem do kierunku jazdy. Głowa starszego dziecka była chroniona przy uderzeniu czołowym lecz nie przy bocznym. Ochrona starszego dziecka była dobra w zderzeniu czołowym lecz obciążenia szyi młodszego były nie do zaakceptowania. Piktogram na konsoli środkowej i naklejka szybie. Żadnego ostrzenia o montażu fotelika Tylem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pasażera
Ochrona pieszych
Ogromna przednia szyba pomaga A2 dając trochę szans, ale ogólnie ta próba przyniosła słabe wyniki
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Auta najmniejsze |
| Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
| Masa |
910 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
| Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
5 pkt (18%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
28 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Zabezpieczenie dziecka |
| 1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
| 3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|