| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
| Masa | 1370 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
System ochronny zabezpiecza szyje i głowę kierowcy. Przednie pasy bezpieczeństwa posiadają napinacze z ogranicznikami napięcia i wagi. Mimo, że chronią przed uderzeniem klatki piersiowej w kierownice to oddziaływanie pasów jest wysokie. Sprzęgło i hamulec zostały tak zaprojektowane by w razie zderzenia wyłamały się w celu zmniejszenia ryzyka uszkodzeń i ten system sprawdził się. Osłona kolan została o wiele poprawiona w porównaniu z poprzednimi A4, ale stacyjka i drążek nadal mogą być źródłem obrażeń. Środkowy tylni poprzeczno-prosty pas był dodatkiem, co dziwi w samochodzie, który posiada tyle zabezpieczeń. Dwupunktowy pas może powodować poważne zagrożenia.
Zaawansowana poduszka powietrzna i imponująca ochrona pozwoliły zdobyć Audi A4 maksymalną liczbę punktów w testach.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 7 pkt (25%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 34 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Ta ochrona prawie nie istnieje. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Poduszka powietrzna pasażera jest w standardzie i Audi powinno poważnie potraktować wysokie ryzyko związane z umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na fotelu. Tylko rysunek i łatwa do usunięcia nalepka na przedniej szybie nie wyjaśniają istotnego zagrożenia śmiercią i obrażeniami. Tylne pasy zostały dostosowane, tak aby lepiej chronić dzieci, ale brak jasnych instrukcji. Foteliki Römer Prince Bobsy G1 Universal nie sprawdziły się. Nie zabezpieczają głów dzieci podczas zderzenia bocznego, a 1,5-roczne ryzykuje uszkodzenie szyi podczas czołowego. |
|
| 1,5 - letniego | Roemer Prince Bobsy G1 przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Roemer Prince Bobsy G1przodem do kierunku jazdy |