Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Audi A6, 2.0 diesel, LHD 2011r. - test Euro NCAP

Audi A6, 2.0 diesel, LHD
2011
A6
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
15%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 91 %

Podczas testu zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. A6 jest wyposażony w adaptacyjne poduszki powietrzne przednie Audi i pasy bezpieczeństwa. Czujniki umieszczony w szynie fotele wykrywa odległość między kierowcą a kierownicą. Urządzenie jest dostrojone, wykorzystując przewody wentylacyjne poduszki powietrznej i ograniczniki obciążenia pasów bezpieczeństwa dostosowane do odpowiedniego rozmiaru pasażerów. W teście zderzenia czołowego system zapewnił dobrą ochronę dla głowy kierowcy jak i pasażera. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud. Audi wykazało, że pojazd będzie zapewniał podobny poziom ochrony dla wszystkich pasażerów zajmujących dowolne miejsca. W teście bariery bocznej czujniki na manekinach wykazały dobra ochronę wszystkich regionów ciała, jednak drzwi kierowcy po teście były otwarte, co uznano za karalne. W teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej kierowcy była oceniona jako marginalna. Fotele i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,9 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
0,0 pkt
Uderzenie z boku przez auto
7,5 pkt
Zderzenie ze słupem
7,0 pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Na podstawie odczytów z manekinów podczas badań dynamicznych, A6 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Przełącznik, który pozwala na odłączenie poduszki powietrznej pasażera jest dostępny jako opcja. Jednak odłączenie poduszki umożliwia montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Przełącznik nie został jednak poddany badaniom Euro NCAP, ponieważ nie jest elementem standardowym wyposażenia. Informacja o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej nie była wystarczająco jasna. Informacja ta była dostarczana jedynie w postaci piktogramu na etykiecie czasowej.

Bazowa ocena auta
5,0 pkt
Wydajność
12,0 pkt
Instrukcja
4,0 pkt
Montaż
2,0 pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
0,0 pkt
Instrukcja
0,0 pkt
Montaż
0,0 pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Bezpieczeństwo przechodnia

41 pkt | 15 %

Zderzak zapewnia dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski zapewniała słabą ochronę we wszystkich obszarach testowanych i nie zdobyła żadnych punktów. Ochrona oferowana przez maskę pojazdu była oceniana w przeważającej mierze jako słaba dla wszystkich obszarów, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka jak i osoby dorosłej.

Głowa
8,7 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia Audi A6 i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominania o zapięciu pasów jest standardem dla wszystkich miejsc. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia
Dane testowanego auta
Testowane auto:
Audi A6, 2.0 diesel, LHD
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1650 kg
Multimedia