Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 210 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi Q2

Audi Q2
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1380 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.6 pkt | 93 %

Przedział pasażerski Q2 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Ochrona manekina pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W zderzeniu bocznym z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie zderzenia z słupem, przyznano maksymalną ilość punktów; z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Testy przednich siedzeń oraz zagłówków wskazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, a geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobrą ochronę na tych miejscach. Q2 posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego, który działa przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System sprawdził się dobrze w testach Euro NCAP, unikając kolizji z zatrzymanym pojazdem przy wszystkich testowanych prędkościach.

Uderzenie przodem
6,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.4 pkt | 86 %

W czołowym teście zderzeniowym ochrona manekina dziecka 6 i 10-letniego była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia ochrona była dobra i przyznano maksymalną ilość punktów. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika dziecięcego w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Q2 jest zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zamocowane.

Bazowa ocena auta
23,4pkt

Uderzenie z przodu
15,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata Maxi Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata Maxi Plus
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

29.6 pkt | 70 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP z dobrą ochroną we wszystkich sprawdzanych miejscach. Natomiast ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana i wahała się od dobrej do bardzo słabej. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych i sprawdził się dobrze w testach Euro NCAP; uniknął lub złagodził kolizję z celem w wielu scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,0 pkt
Głowa
15,2 pkt
Miednica
3,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.5 pkt | 70 %

Q2 posiada przypomnienie o pasach dla tylnych i przednich miejsc. Standardowy system hamowania awaryjnego wykazał się dobrym działaniem w testach jego funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich, z całkowitym uniknięciem obiektu w prawie wszystkich scenariuszach testu. Q2 posiada także system asystenta pasa ruchu, który ostrzega kierowcę gdy samochód zmierza do przekroczenia linii i delikatnie kieruje samochód z powrotem na właściwy pas.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Audi pre-sense front
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry