Szukaj
Audi
Audi
4,3 (8 812 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
2125 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
80%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.7 pkt | 93 %

Przedział pasażerski pojazdu Audi Q4 e-tron pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzyło się Audi, wykazała, że Q4 byłby łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała, zarówno kierowcy jak i pasażera z tyłu. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów, w związku z czym pojazd uzyskał maksymalna liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako marginalna. Q4 e-tron został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Testy poduszki wypadły dobrze, zapewniając dobra ochronę. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Audi Q4 e-tron w standardzie zostało wyposażone w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.

Uderzenie przodem
15,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
15,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, Q4 e-tron zapewniał dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Dzięki temu pojazd zdobył maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Q4 e-tron zostało zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
AUDI (Britax R?mer) Child seat Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
AUDI (Britax R?mer) Child seat Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.1 pkt | 66 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach, poza słupkami szyby czołowej, gdzie ochrona była słaba. Maska zapewniała dobrą ochronę nóg pieszego, ale ochrona miednicy była słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na pieszych została oceniona jako adekwatna, natomiast reakcja na rowerzystów jak marginalna.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,3 pkt
Głowa
17,2 pkt
Miednica
2,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
25,9 pkt
AEB Pieszy
5,8pkt
AEB Rowerzysta
4,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.8 pkt | 80 %

Q4 e-tron został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia. System wspomagania prędkości zapewnia ogranicznik prędkości ustawiony przez kierowcę. System rozpoznawania znaków drogowych jest dostępny jako opcja, w związku z czym nie został uwzględniony w ocenie. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł dobrze w reakcji na inne samochody.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,1 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Audi Pre-Sense Front
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry