Szukaj

Test euroncap BMW 2 Series Active Tourer 1.5 Base, LHD

BMW 2 Series Active Tourer 1.5 Base, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1320 kg
Wynik testu
84%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
60%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 84 %

Kabina pasażerska w testach zderzenia czołowego pozostała stabilna. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich ważnych regionów ciała. Czujniki wskazały również na dobrą ochronę kolan i ud zarówno u kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Czujniki wykazały jednak słabą ochronę kończyny dolnej, na odcinku poniżej kolan. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Maksymalną liczbę punktów uzyskał także, podczas testów słupa bocznego. Ochrona wszystkich regionów ciała była dobra, zwłaszcza klatki piersiowej. Testy wykazały, że przednie fotele i zagłówki zapewniają dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego, do których może dojść w wyniki szarpnięcia podczas uderzenia w tył pojazdu. Przeprowadzona geometryczna ocena foteli tylnych wskazała, iż wynik będzie taki jak dla foteli przednich. Model wyposażony jest w autonomiczny system hamowania awaryjnego, który jest standardem i działa również przy niskich prędkościach typowych dla jazdy po mieście. Wyniki testów wykazały, że można by uniknąć zderzenia podczas jazdy z prędkością do 20 km/h oraz złagodzić skutku kolizji przy wyższych prędkościach do 50 km/h.

Uderzenie przodem
11,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
AEB Miasto
2,1 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, system został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

22 pkt | 60 %

Model wyposażony jest w aktywną pokrywę silnia, która unosi się, gdy pieszy zostanie uderzony, aby zapewnić większy dystans twardych struktur w komorze silnika. Model wykazał, że system działa w szerokim zakresie prędkości, ale również różnych postur pieszego. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę dla głowy pieszego. Zarejestrowano słabe obszary ochrony, które przebiegały przy powierzchni przedniej szyby oraz słupkach bocznych, a także przednia krawędź maski. Zderzak został nagrodzony maksymalną liczbą punktów za dobrą ochronę nóg pieszego.

Głowa
14,9 pkt
Miednica
2,0 pkt
Nogi
4,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9 pkt | 70 %

Model wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która stanowi standardowy element wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca, również jest w standardzie. Elementem standardowym jest również autonomiczny system hamowania awaryjnego, który w testach EuroNCAP wykazał odpowiednią wydajność. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, ale oczekuje się, że będzie montowany w większości sprzedawanych samochodów. System ten spełniał wymagania EuroNCAP. Lanekeeping system jest dostępny jako opcja, w związku z tym nie został uwzględniony w trakcie oceny.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Approach Warning with City Brake Activation
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny