| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
| Masa | 1225 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
W zderzeniu czołowym zanotowano duże zniekształcenia przedniej części. Kabina jest niestabilna, drzwi kierowcy zostały uszkodzone, a belka wspierająca deskę rozdzielczą została prawie oddzielona od auta. Drzwi kierowcy po uderzeniu można było otworzyć, ale wymagało to użycia siły, drzwi pasażera otworzyły się bez problemu. Kierownica przesunęła się o 223 mm do tyłu i o 14 mm do góry. Podłoga została uszkodzona, a pedały przesunęły sie o 321 mm w głąb. Standardowa poduszka powietrzna uruchomiła się późno i nie zapewniła bezpieczeństwa. Ochrona szyi była dobra, ale ochrona klatki piersiowej z powodu zagrożenia ze strony deski rozdzielczej i kierownicy została oceniona jako "słaba", dodatkowe zagrożenie w przypadku innych rozmiarów czy pozycji kierowcy. Zabezpieczenie kolan - "marginalne": w przypadku innej pozycji ryzyko uderzenia w kolumnę kierowniczą lub deskę rozdzielczą. Duże uszkodzenie podłogi to ryzyko dla stóp i kostek. Po testach stopa manekina utkwiła między podłogą, a materiałem przeciwogniowym. Pomimo nacisku pasów na klatkę piersiową ochrona pasażera była dobra.
Głowa i miednica kierowcy są dobrze chronione, ale zabezpieczenie klatki piersiowej oceniono na "słabe", a dla tułowia - "złe".
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 2 pkt (13%) |
| Zderzenie boczne | 8 pkt (50%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 9 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Ochrona głowy dziecka spełniła wymagane standardy. 2 krytyczne punkty były powyżej średniej, ale jeden poniżej. W przypadku zabezpieczenia ud i nóg - żadne z 3 wymaganych punktów nie spełnia wymogów. Ochrona głowy dorosłego: 1 z 5 punktów został oceniony pozytywnie. Testy wypadły nie najlepiej. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Pas bezpieczeństwa dorosłego nie gwarantuje dziecku ochrony w pierwszych momentach zderzenia. Manekiny w trakcie wypadku przemieszczają się w przód, mimo, że głowy nie uderzają w przednie siedzenia to ryzyko obrażeń jest poważne. Etykiety z instrukcjami nie są jasne. |
|
| 1,5 - letniego | brak danych |
| 3,0 - letniego | brak danych |