| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | sedan |
| Masa | 1490 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Po zderzeniu tylko minimalne zniekształcenie karoserii, a drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć. Podwójne poduszki powietrzne, ograniczniki napięcia pasów i stabilna struktura spisały się dobrze, redukując nacisk na klatkę piersiową i nogi manekina. Widoczne są starania o ochronę kolan kierowcy i pasażera. Podłoga została nieco uszkodzona. Miękka wyściółka oraz system automatycznego wyłamywania pedałów wyeliminowały zagrożenie obrażeniami stóp.
Imponujący system zabezpieczeń zawiera wbudowane poduszki powietrzne na ciało i głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Prawie maksymalna liczba punktów.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 16 pkt (100%) |
| Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 4 pkt (14%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 72 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Auto uzyskało tylko 4 na 36 możliwych punktów. W małym stopniu przednia krawędź maski chroni głowę dorosłego i dziecka przy potencjalnym zderzeniu. Zderzak i maska nie zapewniają ochrony: marny rezultat dla nowego modelu. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Auto posiada wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, a status "off" wyświetla dioda obok lusterka. "Dzieci" właściwie chroniły foteliki Fair Bimbo Fix z mocowaniami ISOFIX. Do bocznej poduszki powietrznej pasażera przymocowano etykietę ostrzegającą, a na szybie - nalepkę. Nalepka nie jest wystarczająca prztwierdzona i nie ostrzega - wg standardów NCAP - przed ryzykiem umieszczania fotelika na siedzeniu pasażera przy włączonej poduszce. |
|
| 1,5 - letniego | Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy |