| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Luksusowe auta |
| Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
| Masa | 1485 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Po zderzeniu karoseria była stabilna, a drzwi zostały uszkodzone w minimalnym stopniu. Lewe przednie koło uderzyło w podłogę kierowcy rozrywając szew karoserii i powodując odsłonięcie łuku koła. Poduszki sprawowały się dobrze, a ograniczniki pasów zredukowały nacisk na klatkę piersiową w porównaniu z pierwotnymi testami. Twarde punkty w rejonie kolan powodują zagrożenie obrażeniami nóg i miednicy.
Boczne poduszki na głowę i tułów są tutaj standardem. Poduszki powietrzne chroniące głowę są tak zaprojektowane by zabezpieczać również przed zagrożeniami z zewnątrz. Jednak, jak dotąd Euro NCAP nie może dodać za to dodatkowych punktów. Tylne drzwi samochodu otworzyły się w trakcie testów, powodując ryzyko wypadnięcia pasażerów z pojazdu. Poduszka na klatkę piersiową chroni ramiona, żebra i brzuch kierowcy, ale w mniejszy stopniu niż w innych testowanych samochodach.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
| Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 8 pkt (29%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
BMW ma na tym polu jeszcze wiele do zrobienia. Przód auta jest twardy i nie do przyjęcia. 12 z 18 pól oceniono na "złe". |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Rysunek ACEA na poduszce powietrznej i ostrzeżenie w języku angielskim i niemieckim na przedniej szybie informuje o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika na siedzeniu pasażera. Nie ostrzegają one jednak przed ryzykiem śmierci czy poważnych obrażeń. Nalepka na szybie może być również łatwo usunięta. Manekiny dzieci umieszczone w fotelikach BMW Junior były dobrze chronione. Te foteliki nie spełniają jednak regulacji R44.03, ponieważ pasy nie są oznaczone odpowiednimi kolorami. Ostatecznie, nie chroniły również głów dzieci podczas zderzenie bocznego. |
|
| 1,5 - letniego | BMW Junior przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | BMW Juniorprzodem do kierunku jazdy |