Szukaj
BMW
BMW
4,3 (6 714 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW i4, LHD

BMW i4, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
2050 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
64%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.3 pkt | 87 %

Przedział pasażerski modelu i4 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. BMW wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazały, że i4 byłby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W przypadku zderzenia na pełnej szerokości ze sztywną bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera na tylnym siedzeniu. Zarówno w teście zderzenia bocznego z barierą, jak i w bardziej dotkliwym zderzeniu bocznym z słupkiem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) została uznana za odpowiednią. W i4 nie zastosowano środka zaradczego, który łagodziłby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Model i4 posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji, ale nie ma systemu uruchamiającego hamulce po zderzeniu w celu uniknięcia kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
14,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
4,0pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Zarówno w testach zderzenia czołowego, jak i w próbach zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina, a za tę część oceny przyznano maksymalną liczbę punktów. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić używanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego tyłem kierunku do jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix SL
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Osann Up booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38.7 pkt | 71 %

Model i4 jest wyposażony w "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą powierzchnię maski, aby zapewnić większy prześwit od twardych struktur w komorze silnika. BMW wykazało, że system działa solidnie przy różnych posturach pieszych i w szerokim zakresie prędkości. Zgodnie z powyższym, maska została przetestowana w pozycji podniesionej, "rozłożonej", a zapewniona ochrona była prawie całkowicie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich miejscach badania, ale ochrona miednicy była w dużej mierze słaba. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w modelu i4 potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system zachowywał się odpowiednio.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,0 pkt
Głowa
20,8 pkt
Miednica
0,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
27,6 pkt
AEB Pieszy
6,0pkt
AEB Rowerzysta
5,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.2 pkt | 64 %

W testach reakcji na inne pojazdy system AEB wypadł odpowiednio, w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć zderzenia lub je złagodzić. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system monitorujący ruchy kierownicy i wydający ostrzeżenie w przypadku wykrycia wzorca charakterystycznego dla jazdy w stanie senności lub obniżonej koncentracji. Połączony system kamer i nawigacji identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system wspomagania utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. uniknąć zjechania z drogi.

Ogranicznik prędkości
2,8 pkt
Asystent pasa ruchu
1,8 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
3,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision Warning with Braking Function
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny