Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 016 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW iX xDrive40 4x4, LHD

BMW iX xDrive40 4x4, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2573 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.7 pkt | 91 %

Przedział pasażerski pojazdu BMW iX pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się model iX, wykazała, że testowany pojazd byłby agresywnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, wszystkie krytyczne obszary ciała kierowcy jak i pasażera siedzącego z tyłu, były dobre z wyjątkiem klatki piersiowej pasażera, której ochrona była odpowiednia. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. BMW iX zostało wyposażone w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Poduszka powietrzna wypadła dobrze w testach Euro NCAP. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Testowany model, w standardzie, został wyposażony w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku. BMW iX, w standardzie, został wyposażony również w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym zderzeniom. System ten jednak nie spełniał wymagań Euro NCAP.

Uderzenie przodem
13,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
4,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, iX zapewniał dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których BMW iX został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix SL
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Osann
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

39.9 pkt | 73 %

BMW iX posiada "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony, dzięki czemu siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, samochód został przetestowany z maską w stanie podniesionym. Ochrona głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego w większości pozycji testowych. Ochrona miednicy była słaba na całej szerokości pojazdu. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na takich użytkowników dróg została oceniona jako dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
15,6 pkt
Głowa
18,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
24,2 pkt
AEB Pieszy
6,9pkt
AEB Rowerzysta
8,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13 pkt | 81 %

BMW iX został wyposażony w system przypomina o niezapiętych pasach bezpieczeństwa oraz wykrywa pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy, ?Attentiveness Assistant?, monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia kierowcy oraz zalecić odpoczynek. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. zatrzymać samochód zanim ten zjechałby z drogi. Pojazd został także wyposażony w system wspomagania prędkości oparty na kamerze oraz cyfrowych mapach w celu określenia lokalnego ograniczenia prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne), wypadł dobrze w reakcji na inne samochody.

Ogranicznik prędkości
2,8 pkt
Asystent pasa ruchu
2,5 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
5,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision Warning with Braking Function
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry