Szukaj

Test euroncap BMW X1 2.0 diesel, LHD

BMW X1 2.0 diesel, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1490 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 87 %

Euro NCAP przeprowadziło nowy test BMW X1, z uwagi na pojawienie się w standardzie systemu ESC (ESP). Część wyników uległa zmianie część pozostała bez zmian w stosunku do testu z poprzedniego roku. Kabina pasażerska jest stabilna w trakcie zderzenia czołowego, a wgniecenie elementów przednich nie przekracza 5 mm. Pomiary obciążenia manekinów zapewniają o dobrej ochronie kolan oraz ud przednich pasażerów. BMW zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Model uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego, w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona tylko jako wystarczająca. Podobny poziom zabezpieczenia jeśli chodzi o ochronę szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie zderzenia od tyłu.

Uderzenie przodem
14,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 86 %

Tylko na podstawie pomiarów obciążenia manekinów, model uzyskał maksymalną notę za ochronę 1,5-rocznego dziecka w czasie testów dynamicznych. Przednie przesunięcie głowy 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie było nadmierne, a w trakcie zderzenia bocznego, głowy obojga dzieci są prawidłowo chronione przez foteliki. Istnieje możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera w serwisie BWM, a tym samym umożliwić montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Wyraźna i jasna etykieta dostatecznie ostrzega przed używaniem fotelika tyłem w powyższy sposób, bez uprzedniej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 64 %

W ostatnim czasie Euro NCAP zmieniło nieco metodę przeprowadzanie tego testu, dlatego w tym przypadku test przeprowadzono po raz kolejny. Zderzak uzyskał komplet punktów za ochronę nóg pieszego, krawędź maski nie uzyskała natomiast ani jednego punktu. Większość krytycznych dla głowy dziecka pieszego pól maski zapewnia dobrą ochronę, również na bokach. Podobnie dobry poziom zabezpieczenia zanotowany w przypadku głowy dorosłego, oprócz pól wokół przedniej szyby.

Głowa
16,9 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

BMW X1 zapewnia system ESC w standardzie we wszystkich dostępnych wersjach. Również system przypominających o zapięciu przednich pasów dostępnych jest w wyposażeniu standardowym.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę