Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Test euroncap BMW X3 2.0 Diesel

BMW X3 2.0 Diesel
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1790 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
53%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 88 %

Kabina pasażerska podczas uderzenia czołowego pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera z przodu, BMW wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom zajmującym inne miejsca siedzące. X3 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej oceniona została jako słaba. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenia prze urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Na podstawie odczytów z manekinów w testach zderzania czołowego i bocznego X3 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego, zgubił tylko ułamek punktu za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacje dostarczone kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej są niewystarczające. Stałe etykiety informują o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawienia fotelika w przypadku aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Bezpieczeństwo przechodnia

19 pkt | 53 %

Zderzak zapewnia dobrą ochronę dla nóg pieszego. Jednak cała frontowa krawędź maski zapewnia słabą ochronę. W większości obszarów, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka maska zapewnia ochronę ocenioną jako słabą lub marginalną. W obszarach, które mogą uderzyć głowę dorosłego maska zapewnia głównie dobrą ochronę.

Głowa
13,1 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem standardowego wyposażenia X3 i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje tylko kierowce i pasażera. X3 nie jest dostępna z ogranicznikiem prędkości.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer