Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

BMW X3 2.0 Diesel 2011r. - test Euro NCAP

BMW X3 2.0 Diesel
2011
X3
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
53%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 88 %

Kabina pasażerska podczas uderzenia czołowego pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera z przodu, BMW wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom zajmującym inne miejsca siedzące. X3 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej oceniona została jako słaba. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenia prze urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
0,0 pkt
Uderzenie z boku przez auto
8,0 pkt
Zderzenie ze słupem
6,4 pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Na podstawie odczytów z manekinów w testach zderzania czołowego i bocznego X3 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego, zgubił tylko ułamek punktu za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacje dostarczone kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej są niewystarczające. Stałe etykiety informują o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawienia fotelika w przypadku aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
5,0 pkt
Wydajność
11,9 pkt
Instrukcja
4,0 pkt
Montaż
2,0 pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0 pkt
Instrukcja
4,0 pkt
Montaż
2,0 pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Bezpieczeństwo przechodnia

19 pkt | 53 %

Zderzak zapewnia dobrą ochronę dla nóg pieszego. Jednak cała frontowa krawędź maski zapewnia słabą ochronę. W większości obszarów, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka maska zapewnia ochronę ocenioną jako słabą lub marginalną. W obszarach, które mogą uderzyć głowę dorosłego maska zapewnia głównie dobrą ochronę.

Głowa
13,1 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem standardowego wyposażenia X3 i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje tylko kierowce i pasażera. X3 nie jest dostępna z ogranicznikiem prędkości.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
Dane testowanego auta
Testowane auto:
BMW X3 2.0 Diesel
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1790 kg
Multimedia