Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 018 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW Z4 sDrive 18i, LHD

BMW Z4 sDrive 18i, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
2-drzwiowy
Klasa auta:
Roadstery
Masa auta:
1395 kg
Wynik testu
69%
Ochrona dorosłego
61%
Ochrona dziecka
91%
Zabezpieczenie przechodnia
46%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

26.4 pkt | 69 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości oraz w teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Nie przeprowadzono cięższego testu słupa bocznego. Fotele i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu.

Uderzenie przodem
8,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
8,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

13 pkt | 61 %

Model jest pojazdem dwumiejscowy, ocena ochrony dzieci opiera się na jedynym dostępnym miejscu do przewożenia dzieci w fotelu pasażera z przodu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
0,0pkt
Wydajność
0,0pkt
Instrukcja
1,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
0,0pkt
Instrukcja
1,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

33.1 pkt | 91 %

Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają moment uderzenia pieszego i unoszą powierzchnię maski. Dzięki temu tworzy się większy dystans pomiędzy powierzchnią maski, a twarda strukturą silnia. Model wykazał, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości i postór pieszego. Wyniki testu dla powierzchni maski były w większości testowanych obszarów dobre. Wyjątek stanowił obszar wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby oraz sztywnych filarów przedniej szyby, w tych rejonach ochrona została oceniona jako słaba. Zderzak zapewnił również dobrą ochronę nóg pieszego oraz obszarów miednicy za co został nagrodzony maksymalną liczbą punktów.

Głowa
21,3 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
5,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 46 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem, obejmuje wszystkie miejsca. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, asystent pasa ruchu i prędkościomierz nie są dostępne.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer