Szukaj

Najnowsze raporty Hyundai

5,8
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Hyundai Tucson IV
Może to wynika ze stylu jazdy (spokojna jazda, bez szaleństw), ale w moim przypadku, gdzie jeżdżę głównie po trasach lokalnych i krajówkach (czyli tak do prędkości 100 km/h), spalanie mam nie większe niż 5 l. Często przy jednostajnej jeździe 90-100 km/h włącza się elektryczny silnik. W mieście potrafi jednak spalić nawet średnio 7, mimo, że jest to hybryda. Na autostradzie, przy prędkości 180 km/h (trzy osoby dorosłe i bagaże) spalał ok. 9 l, przy umiarkowanych 130-140, koło 6-7 l. Więc czytając pozostałe komentarze na temat spalania, stwierdzam, że bardzo dużo zależy od stylu jazdy danego kierowcy.
270
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Hyundai Kona
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto).
270
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Hyundai Kona
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto).
6,5
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Hyundai Tucson IV
Auto na dystansie 725 km, 350 km S7 prędkość 115-120 kmh, 40 km miasto, 240 km trasa sporo startów i stopów, jazda częściowo na start/stop. Samo miasto w ciężkim korku rzędu 10km/h spalanie poniżej 8. Ogólnie jest oszczędniejszy od wolnossącej astry IV 1,6 115 KM. Komputer pokładowy pokazuje spalanie ok 0,7 l większe niż rzeczywiste spalanie. Auto odebrane od dilera z przebiegiem 2 10 km, nie katowane na razie jazda do 130 km,/h
7,0
i45 2.4 GDI 200KM 147kW
Hyundai Sonata V
Auto to Sonata 2015rok Hybrid + lpg. Silnik nie jest GDI tylko o wtrysku pośrednim. Spala od 5.5 po mieście w trasie do 7.5. Średnio około 6.8 LPG - noga ultra lekka. Zbiornik benzyny starcza na jakieś 4500tys.km LPG na około 800 km. 64litry wchodzi we wnękę koła (trochę wystaję ponad podłogę...
7,0
Hatchback N 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Hyundai i20 III
Auto zdecydowanie ma dwa oblicza. Przy trybie ECO można zejść do około 6 L. Podczas dynamicznej jazdy w trybie N, często może pokazać się 10L w górę - wszystko zależy od nogi. Auto jest super do miasta, dynamiczne - gorzej w trasie, głośno w środku, sztywno - coś za coś. POLECAM!
6,9
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Hyundai Tucson IV
Wszystko zależy od sposobu jazdy. Na tej samej trasie długości 480 kilometrów spalał 6.5 lub 8.8 litra. 6.5l przy płynnej jeździe ze stałą prędkością 110 km/h na S3, a drugim razem 8.8l na tej samej trasie, ale z trochę większą prędkością i częstszym przyspieszaniem i hamowaniem.
6,4
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Hyundai Tucson IV
Zauważyłem że auto najmniej pali na trybie sport miasto to ok 7,2l średnie, trasa 70-90 bez wyprzedzania można zejść do 5l gorzej jest na autostradzie prędkość do 140km/h 7,5l. Tryb start stop oczywiście wyłączony.
7,9
Kombi 1.7 CRDi HIGH 136KM 100kW
Hyundai i40
Spalanie jak na silnik o takiej pojemności mega wysokie. Na trasie przy jeździe na tempomacie średnio 120 km/h spalanie nie mogło zejść poniżej 7,2 litra.. dramat miałem poprzednio BMW E60 3.0 diesel na trasie przy takiej prędkości paliło mi nie całe 6 litrów.. gdzie ta ekonomia...
7,9
Kombi 1.7 CRDi HIGH 136KM 100kW
Hyundai i40
Spalanie jak na silnik o takiej pojemności mega wysokie. Na trasie przy jeździe na tempomacie średnio 120 km/h spalanie nie mogło zejść poniżej 7,2 litra.. dramat miałem poprzednio BMW E60 3.0 diesel na trasie przy takiej prędkości paliło mi nie całe 6 litrów.. gdzie ta ekonomia...