| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta terenowe |
| Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
| Masa | 1869 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | - |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Twarde elementy struktury deski rozdzielczej prezentują ryzyko obrażeń miednicy, ud oraz kolan zarówno kierowcy jak i pasażera.
Santa Fe uzyskał maksymalną liczbę punktów w tym rodzaju testów. Jednak podczas zderzenia ze słupem poduszka powietrzna nie rozwinęła się do końca i auto straciło 1 z 2 możliwych do zdobycia punktów.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 1 pkt (50%) |
| Potrącenie pieszego | 0 pkt (0%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 36 pkt (84%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 60 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Santa Fe nie uzyskał ani jednego punktu ani gwiazdki. Producenci zazwyczaj wskazują obszary, które mogą sprawdzić się lepiej niż w trakcie testów. W przypadku Santa Fe Hyundai tego nie uczynił. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Samochód otrzymał maksimum punktów za ochronę 3-latka. Poduszka pasażera może być unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Również niewystarczające etykiety ostrzegawcze. Obecność mocowań ISOFIX niedostatecznie oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |