Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,2 (4 516 ocen )
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Hyundai Trajet 2001

Projekt Trajet pochodzi z połowy lat 90. co odzwierciedlają wyniki zderzenia czołowego. Kierowca i pasażer ryzykują poważnymi obrażeniami klatki piersiowej. Dodatkowo nogi i kolana kierowcy są zagrożone ze strony sztywnych elementów deski rozdzielczej. Relatywnie dobrze auto spisuje się w trakcie testów zderzenia bocznego. Również foteliki zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, gorzej w przypadku zderzenia czołowego. Ostatecznie Trajet bardzo słabo prezentuje się w trakcie testów ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 1909 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kierowca i pasażer ryzykują poważnymi obrażeniami klatki piersiowej. Podczas gdy kabina pozostaje stabilna w trakcie zderzenia, panel drzwi uległ zniekształceniu. Były również oznaki uszkodzenia zawiasów drzwi. Twarde elementy deski rozdzielczej stanowią duże ryzyko dla kolan kierowcy, lepiej w przypadku pasażera. Dodatkowym minusem jest tylko 2-pktowy tylny centralny pas, który nie zapewnia wystarczającej ochrony.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Wysokie położenie siedzeń w aucie pomaga uchronić przemieszczającego się kierowce przed krytycznymi punktami, które mogły by być źródłem obrażeń. Jednak mimo to istnieje pewne ryzyko uszkodzenia brzucha.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 6 pkt (38%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 9 pkt (32%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 26 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Przednia część maski auta zapewnia amrotyzację dla głowy potencjalnego potrąconego pieszego. Hyundai powinien popracowań nad zwiększeniem bezpieczeństwa tego obszaru.

Zabezpieczenie dziecka

Dwójka "dzieci" została umieszczona w fotelikach przodem do kierunku jazdy. Jednak etykiety do nich przymocowane są łatwe do usunięcia i zgubienia. Zanotowano jednak obecność rysunku na końcu przedniego panelu oraz nalepki tekstowej na osłonie przeciwsłonecznej (w jednym języku). Niestety żadna nie ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Dzieci są dobrze chronione w trakcie zderzenia bocznego. Podczas czołowego starsze dziecko ryzykuje uszkodzeniami głowy i klatki piersiowej, a młodsze szyi i klatki piersiowej.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Hyundai Trajet