Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 008 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai Tucson 1.7 diesel GLS 4x2, LHD

Hyundai Tucson 1.7 diesel GLS 4x2, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1494 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.8 pkt | 86 %

Podczas testów zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom zabezpieczeń będzie gwarantowany pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej ochrona większości obszarów ciała została oceniona jako dobra. Wyjątek stanowił obszar klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera zajmującego miejsce z tyłu, ochrona tego obszaru została oceniona jako należyta. Mimo tego model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. Jednak, w cięższym teście słupa bocznego czujniki umieszczone na manekinach wykazały duże ugięcie żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginesowa. Ochrona pozostałych regionów ciała była dobra. Przednie fotele i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem w wyniku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych fotelika wskazała taki sam poziom zabezpieczeń. Niezależny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, w związku z tym nie został włączony do oceny.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego, w testach dynamicznych. Podczas testu zderzenia czołowego ochrona dziecka 3-letniego była dobra. Manekin zarówno dziecka 18-miesięcznego jak i 3-letniego był odpowiednio posadzony. Przez co zminimalizowane zostało ryzyko uszkodzenia ciała poprzez kontakt z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala na bezpieczny montaż fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W pojeździe może zostać bezpiecznie zainstalowana zdecydowana większość modeli fotelików dla dziecka.

Bazowa ocena auta
23,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25.8 pkt | 71 %

Model wyposażony jest aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają moment uderzenia pieszego i unoszą maskę zapewniając przestrzeń między pokrywą maski, a twardą strukturą silnika. Model wykazał, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości oraz postur pieszych. System został przetestowany dla różnych stopni uniesienia maski i działa poprawnie, zapewniając dobrą ochronę większości testowanych obszarów. Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona miednicy została oceniona jako słaba.

Głowa
19,6 pkt
Miednica
0,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.3 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca, również jest standardowym elementem wyposażenia. Ogranicznik prędkości złożony również z kamer wykrywających prędkość jest dostępny jako opcja. System wspomagający jazdę wąskimi uliczkami jest dostępny jako opcja, oczekuje się, że będzie kompatybilny z większością modeli, wówczas zostanie włączony do oceny. System niezależnego hamowania jest dostępny jako opcja. Jednak nie oczekuje się wystarczającej liczby sprzedaży, która zakwalifikowała by system do oceny.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia