Szukaj
Jeep
Jeep
4,2 (1 156 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jeep w pigułce

Test euroncap Jeep Wrangler Sahara 4-Door Unlimited

Jeep Wrangler Sahara 4-Door Unlimited
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2089 kg
Wynik testu
50%
Ochrona dorosłego
69%
Ochrona dziecka
49%
Zabezpieczenie przechodnia
32%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

19.3 pkt | 50 %

W próbie zderzenia czołowego, połączenie pomiędzy słupkiem A, a przegrodą czołową, zostało uszkodzone w sposób wskazujący na to, że struktura ta nie byłaby w stanie przenieść większych obciążeń. Analogicznie, deformacja podłogi pokazała, że konstrukcja osiągnęła limit integralności. Mimo tego, że odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, struktury w desce rozdzielczej mogły stworzyć zagrożenie dla pasażerów o odmiennej posturze i siedzących w innych pozycjach; ochrona tego obszaru ciała została oceniona jako mierna. Odczyty z manekinów, w połączeniu z obniżeniem oceny za niestabilną konstrukcję nadwozia, zaowocowały ochroną klatki piersiowej kierowcy na słabym poziomie. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej, wykazały mierną ochronę klatki piersiowej kierowcy. Dla tylnego pasażera, odczyty z manekinów wykazały słabą ochronę szyi, oraz w połączeniu w wysokimi obciążeniami części ramiennej pasa bezpieczeństwa, bardzo słabą ochronę klatki piersiowej. W próbie bocznego zderzenia z barierą, Wrangler zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla Wranglera nie przeprowadzono próby zderzenia z słupem. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Wrangler nie jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB).

Uderzenie przodem
3,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
5,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

34.3 pkt | 69 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna, z wyjątkiem szyi manekina dziecko 10-letniego, gdzie odczyty sił rozciągających wykazały słabą ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, doszło do kontaktu głowy manekina dziecka 10-letniego z wnętrzem samochodu i ochrona została oceniona jako mierna. Ochrona wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Odnotowanych zostało kilka problemów przy instalacji niektórych fotelików dziecięcych, włączając w to foteliki z kategorii Uniwersalnej.

Bazowa ocena auta
20,8pkt

Uderzenie z przodu
13,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
7,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

23.9 pkt | 49 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważenie bardzo słaba lub dostateczna. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, jednocześnie ochrona miednicy była zróżnicowana.

Głowa
13,4 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
4,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

4.2 pkt | 32 %

Wrangler posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości, pozwala kierowcy ustawić odpowiedni limit prędkości, aby zapobiec przekraczaniu prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia