| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Małe auta rodzinne |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1190 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Chociaż Mazda 3 ogólnie zdobyła wystarczającą liczbę punktów na 5 gwiazdek, to jej wynik podczas zderzenia czołowego nie spełnia wymogów Euro NCAP. Twarde elementy deski rozdzielczej prezentują potencjalne ryzyko obrażeń ud kierowcy oraz pasażera. Rezultat dla lewego kolana, ud i miednicy był najgorszy i uwzględniono to przy ocenie.
Przycisk dezaktywujący przednią poduszkę pasażera może być zakupiony u dilera jako wyposażenie dodatkowe. Euro NCAP nie oceniało przycisku ani informacji o statusie poduszki. Bez niego nie wolno montować fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach słabo oznaczona.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 15 pkt (54%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 44 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Zderzak nie uzyskał ani jednego punktu za oferowaną ochronę nóg pieszego. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |