Konstrukcja Mazdy doznała niewielkich zniekształceń. Niestety negatywnie na ocenę wpłynęło uszkodzenie podłogi. Dodatkowo podczas zderzenia czołowego i bocznego nacisk na klatkę piersiową kierowcy jest zbyt duży. Jeśli chodzi o inne aspekty auto zapewnia wystarczającą ochronę. Ochrona dziecka niejednolita, a ochrona pieszego tylko przeciętna.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Duże auta rodzinne |
| Nadwozie |
sedan |
| Masa |
1510 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
|
System bezpieczeństwa zawiera podwójne poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Dzięki temu, głowa i klatka piersiowa kierowcy nie mają kontaktu z kierownicą. Twarde elementy kolumny kierowniczej zagrażają natomiast kolano i udom. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
W skład osłony wchodzą wbudowane boczne poduszki na tułów oraz poduszki powietrzne osłaniające głowę. Dzięki temu auto wypada dobrze zarówno podczas zderzenia ze słupem jak i bocznego. Niestety Mazda 6 nie uzyskała maksymalnej liczby punktów z powodu zby wysokiego obciążenia pleców kierowcy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
| Zderzenie boczne |
13 pkt (81%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
30 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
Mały obszar maski zapewnia amortyzację dla głowy dziecka, gorszy wynik w przypadku dorosłego. Również zderzak i krawędź przednia wypadają nie najlepiej. Bardzo słaby rezultat jak dla nowego modelu. |
| Zabezpieczenie dziecka |
Dla obu młodszych pasażerów zarekomendowano foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus. Te zapewniają bezpieczeństwo, choć 1,5-roczne dziecko ryzykuje obrażenia głowy podczas zderzenia bocznego. Etykiety ostrzegają przed montowaniem fotelika tyłem na przeciwko przedniej poduszki pasażera. Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej.
|
| 1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
|
| 3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy
|