| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Minivany |
| Nadwozie | 5-drzwiowy minivan |
| Masa | 1250 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
System ochrony pracuje prawidłowo, chroniąc szyje i głowę kierowcy oraz pasażera. Zanotowano jednak duży nacisk w rejonie klatki piersiowej. Dodatkowo uszkodzenie podłogi naraża nogi i stopy. W trakcie zderzenia czołowego twarde elementy pod przednim panelem również stanowią zagrożenie. Przednie pasy są wyposażone w napinacze co chroni przed zbyt dużym przesunięciem. Plusem jest również 3-pktowy centralny tylny pas.
Pomimo bocznych poduszek, kierowca ryzykuje obrażenia klatki piersiowej i brzucha. Podczas zderzenia ze słupem głowa uderzyła w słup, co mogło spowodować nawet śmierć. Dzięki wyprofilowanej stronie drzwi, kierowca różnych rozmiarów jest chroniony we właściwy sposób.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 8 pkt (50%) |
| Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 19 pkt (68%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 37 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
To drugie auto w historii tego rodzaju testów, któremu przyznano 3 gwiazdki. Daihatsu Sirion był pierwszy. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Pasy na tylnych siedzeniach zostały dostosowane do montażu fotelika. Mazda wybrała model Römer Princes przodem do kierunku jazdy. Jednak ten nie spisał się w przypadku 3-latka. Przy użyciu Römer Princes przednia poduszka pasażera dezaktywuje się automatycznie. Etykiety ostrzegawcze umieszczono na przednim panelu w dwóch językach oraz na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy. Niestety nie spełniają one wymagań Euro NCAP. |
|
| 1,5 - letniego | Roemer Prince przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy |