Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 836 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Poduszka powietrzna kierowcy dobrze chroni jego głowę przed ewentualnymi obrażeniami. Mimo braku poduszki dla pasażera, nie dochodzi do kontaktu z przednim panelem. Drzwi kierowcy okazały się wystarczająco silne. Chociaż boczna belka pozostała nietknięta, to brak wsparcia z jej strony spowodował uszkodzenie przedniej belki. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze, które chronią przed zbytnim przesunięciem do przodu. Jednak klatka piersiowa kierowcy uderzyła w kierownicę, co może powodować bardzo poważne obrażenia. Również obszar kolan jest zagrożony ze strony twardych elementów deski rozdzielczej. W ogólnych wynikach poziom bezpieczeństwa pasażera pozostaje na wysokim poziomie. Minusem jest tylko 2-pktowy tylny centralny pas.
Zanotowano kontakt głowy kierowcy z górną częścią drzwi nad szybą, który może być bardzo groźny. Pozytywnie na ocenę wpłynęło ograniczenie nacisku na klatkę piersiową do odpowiedniego poziomu, który zapewnia ochronę oraz bezpieczeństwo. Niestety brzuch uderzył w sztywną poręcz wnętrza drzwi, w przypadku miednicy kontakt był mniej groźny.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 4 pkt (25%) |
Zderzenie boczne | 11 pkt (69%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 28 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona oferowana pieszemu nie jest dobra, podobnie jak u wielu innych aut w tej klasie. Większość przedniej części Micry jest "nieprzyjazna". Tylko jeden obszar zderzaka, miękkie punkty maski oraz przednia szyba pomogły uzyskać 2 gwiazdki. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
W obu przypadkach zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy i dobrze chroniły młodych pasażerów. Jednak rezultat siedzenia 1,5-rocznego dziecka był nieco gorszy i został oceniony jako "bardzo słaby". Foteliki prawidłowo osłaniają głowę podczas zderzenia czołowego, chociaż szyja młodszego pasażera była zbyt obciążona. Niewystarczająca ochrona głowy w trakcie zderzenia bocznego - zanotowano ryzyko obrażeń w obu przypadkach. Plusem jest obecność trwałych etykiet ostrzegawczych. Brak barwnych oznaczeń pasów dla 3-letniego dziecka. Pomimo, że pasy są dostosowane do zwiększenia bezpieczeństwa montażu fotelików, to brak odpowiednich instrukcji uniemożliwia ich odpowiednie wykorzystanie. |
|
1,5 - letniego | Roemer King przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Peggyprzodem do kierunku jazdy |