Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 023 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Nissan Micra L 1.0 2000

Ostatni raz Micra była testowana w 1997 i od tamtego czasu nie uczyniono większych ulepszeń na polu bezpieczeństwa. Auto nie najlepiej spisuje się podczas zderzenia czołowego, większość punktów uzyskało za dobry wynik zderzenia bocznego. Żaden z użytych fotelików nie wypadł dobrze. Również ochrona pieszego bardzo słabo, ale na poziomie innych modeli w swojej klasie.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 836 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Poduszka powietrzna kierowcy dobrze chroni jego głowę przed ewentualnymi obrażeniami. Mimo braku poduszki dla pasażera, nie dochodzi do kontaktu z przednim panelem. Drzwi kierowcy okazały się wystarczająco silne. Chociaż boczna belka pozostała nietknięta, to brak wsparcia z jej strony spowodował uszkodzenie przedniej belki. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze, które chronią przed zbytnim przesunięciem do przodu. Jednak klatka piersiowa kierowcy uderzyła w kierownicę, co może powodować bardzo poważne obrażenia. Również obszar kolan jest zagrożony ze strony twardych elementów deski rozdzielczej. W ogólnych wynikach poziom bezpieczeństwa pasażera pozostaje na wysokim poziomie. Minusem jest tylko 2-pktowy tylny centralny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Zanotowano kontakt głowy kierowcy z górną częścią drzwi nad szybą, który może być bardzo groźny. Pozytywnie na ocenę wpłynęło ograniczenie nacisku na klatkę piersiową do odpowiedniego poziomu, który zapewnia ochronę oraz bezpieczeństwo. Niestety brzuch uderzył w sztywną poręcz wnętrza drzwi, w przypadku miednicy kontakt był mniej groźny.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 4 pkt (25%)
Zderzenie boczne 11 pkt (69%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 16 pkt (57%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 28 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona oferowana pieszemu nie jest dobra, podobnie jak u wielu innych aut w tej klasie. Większość przedniej części Micry jest "nieprzyjazna". Tylko jeden obszar zderzaka, miękkie punkty maski oraz przednia szyba pomogły uzyskać 2 gwiazdki.

Zabezpieczenie dziecka

W obu przypadkach zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy i dobrze chroniły młodych pasażerów. Jednak rezultat siedzenia 1,5-rocznego dziecka był nieco gorszy i został oceniony jako "bardzo słaby". Foteliki prawidłowo osłaniają głowę podczas zderzenia czołowego, chociaż szyja młodszego pasażera była zbyt obciążona. Niewystarczająca ochrona głowy w trakcie zderzenia bocznego - zanotowano ryzyko obrażeń w obu przypadkach. Plusem jest obecność trwałych etykiet ostrzegawczych. Brak barwnych oznaczeń pasów dla 3-letniego dziecka. Pomimo, że pasy są dostosowane do zwiększenia bezpieczeństwa montażu fotelików, to brak odpowiednich instrukcji uniemożliwia ich odpowiednie wykorzystanie.

1,5 - letniego Roemer King przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Peggyprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Nissan Micra L 1.0