Serena odniosła poważne uszkodzenia podłogi i kabiny pasażerskiej. Przednie koło wgniotło podwozie od strony kierowcy, a przedni panel i kierownica przesunęły się do przodu znacznie ograniczając przestrzeń kierowcy. Co więcej, mechanizm przedniego siedzenia zawiódł, umożliwiając przesunięcie się w przód. Pasy są przymocowane do fotela, więc może to skutkować poważnymi obrażeniami. Nissan obiecał przeprowadzenia dochodzenia i usunięcie usterki.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1500 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska wygięła się znacznie. Belka wspierająca drzwi odłamała się od progu i przestała spełniać zadanie. Plusem jest sprawna poduszka powietrzna kierowcy - chroni jego głowę oraz klatkę piersiową. Niestety duże przemieszczenia pedałów sterowniczych grozi obrażeniami kostek i stóp. Również obszar kolan kierowcy wymaga ulepszenia w celu wyższego poziomu bezpieczeństwa. Najpoważniejszą wadą okazało się jednak odblokowanie siedzenia w trakcie testu. Dodatkowo i tak nie najlepszą ocenę pogarsza tylko 1-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Jak większość aut tego typu, wysokie ustawienie siedzeń pozwala dobrze chronić kierowcę podczas zderzenia bocznego. Maksymalna liczna punktów podczas testu kontrastuje ze słabym wynikiem zderzenia czołowego.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
5 pkt (31%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
15 pkt (54%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
33 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Chociaż ogólny rezultat testu ochrony pieszego jest bardzo słaby, to na jego tle zderzak wypada całkiem dobrze. W porównaniu z innymi modelami, Serena wykazała jeden z lepszych rezultatów w swojej klasie. |
Zabezpieczenie dziecka |
Pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach Sereny dostosowane są do montażu fotelików. Są one jednak słabo oznaczone, Nissan obiecał poprawki. Niestety żaden z fotelików nie był wystarczająco przymocowany, w czasie wypadku może być to bardzo niebezpieczne. Głowa 3-latka jest narażona zarówno podczas zderzenia czołowego jak i bocznego.
|
1,5 - letniego |
Roemer King
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy
|