Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 047 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Adam 1.4 JAM, LHD

Opel Adam 1.4 JAM, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1067 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
72%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 87 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w zderzeniu czołowym. Odczyty z czujników umieszczonych na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony osobom o różnych rozmiarach zajmujących inne miejsca. Samochód zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała pasażera. W teście bariery bocznej, model wykazał dobrą ochronę wszystkich części ciała z wyjątkiem klatki piersiowej, której zabezpieczenie zostało ocenione jako odpowiednie. W cięższym teście słupa bocznego, czujniki odczytujące ugięcia żeber wykazały słabą ochronę klatki piersiowej. Zabezpieczenie pozostałych regionów ciała oceniono jako dobre. Fotele i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył.

Uderzenie przodem
14,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,9pkt
Zderzenie ze słupem
6,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

35 pkt | 72 %

W trakcie testów zderzenia czołowego, zarówno dziecko 18-miesięczne jak i 3-letnie, były odpowiednio zabezpieczone. Ochrona zapewniona przez urządzenia podtrzymujące została oceniona jako rzetelna. W zderzeniu bocznym ochrona dla dzieci była dobra, zminimalizowane ryzyko urazów głowy w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej i system został nagrodzony. Instalacja 2/3 fotelików jest utrudniona na skrajnych fotelach z tyłu, pozostałe umożliwiają montaż bez ograniczeń. Samochody przed VIN W0L0MAP08E6000067 zawierają trochę inne informacje w podręczniku użytkownika o ograniczeniach w związku z instalacją 2/3 grupy fotelików dla dzieci na przednim miejscu pasażera.

Bazowa ocena auta
20,9pkt
Wydajność
5,0pkt
Instrukcja
11,2pkt
Montaż
9,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
5,0pkt
Instrukcja
9,7pkt
Montaż
9,5pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 65 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski w większości testowanych obszarów zapewniała dobrą ochronę. Na krawędziach ochrona została oceniona jako słaba. Powierzchnia maski w przypadku uderzenia przez głowę dziecka pokazała mieszane wyniki w zakresie ochrony; dobra, właściwa, miejscami marginalna. Szyby oferowały dobrą ochronę głowy wyższych pieszych, ale była słaba wokół słupków przedniej szyby i na dole ekranu.

Głowa
13,6 pkt
Miednica
4,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje przednie i tylne siedzenia. Ogranicznik prędkości spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia