Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 047 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD

Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1318 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
46%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 95 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni słupek wgniótł się tylko o 2mm. Podwójne napinacze dobrze chronią manekiny, a pomiary obciążenia wskazują na prawidłową ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Opel wykazał również, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Astra uzyskała maksymalną liczbę punktów za poziom bezpieczeństwa przedniego pasażera w czasie zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej podczas zderzenia bocznego była 'wystarczająca', w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem - 'marginalna', pozostałe obszary zostały ocenione na 'dobre' dla obu testów. 'Dobry' poziom bezpieczeństwa szyjnego odcinka kręgosłupa w trakcie zderzenia od tyłu.

Uderzenie przodem
15,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 84 %

Na podstawie pomiarów obciążenia w czasie zderzenia czołowego i testów zderzeń bocznych, Astra uzyskała maksimum punktów za ochronę 3-latka. Przednie przesunięcie głowy było właściwie kontrolowane. Podczas zderzenia bocznego, boki fotelików dobrze chroniły obu młodych pasażerów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Trwała etykieta na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega przed niebezpieczeństwem związanym z umieszczaniem fotelika na przeciw aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
11,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer BabySafe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

16 pkt | 46 %

Astra zdobyła maksimum punktów za ochronę nóg pieszego ze strony zderzaka. Jednak przednia krawędź wypadła 'bardzo słabo' i nie uzyskała ani jednego punktu. W większości krytycznych dla głowy dziecka obszarów, maska zapewnia 'marginalny' poziom bezpieczeństwa. 'Bardzo słabo' jeśli chodzi o ochronę głowy dorosłego.

Głowa
10,4 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i przedniego pasażera.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę