Opel Astra spisał się na tyle dobrze by uzyskać 4 gwiazdki, ale są jeszcze obszary, które można poprawić, szczególnie jeśli chodzi o ochronę podczas zderzenia bocznego. W tej części testów tylne drzwi, po stronie uderzenia, otworzyły się. Astra nie spełniłaby standardów ochrony z października 1998. Jednak lepiej spisała się w trakcie zderzenia czołowego, niezwykle wysoki poziom ochrony nóg kierowcy. Zastosowano foteliki markowane logiem Opla. Słaba ochrona pieszego - tylko 1 gwiazdka.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Małe auta rodzinne |
| Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
| Masa |
1100 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja auta pozostała stabilna, a poduszka powietrzna kierowcy spełniła zadanie. Obszar kolan pozbawiony jest twardych elementów, a podłoga dobrze zabezpiecza stopy przed obrażeniami. Uderzenie spowodowało minimalne przesunięcie pedałów sterowniczych co może zagrażań bezpieczeństwu stóp i kostek, ale w niewielkim stopniu.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Głowa i klatka piersiowa kierowcy są dobrze chronione, słabiej w przypadku brzucha i miednicy. Producent zapowiedział poprawki.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
| Zderzenie boczne |
12 pkt (75%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
29 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
Przód Astry jest bardzo sztywny i nieprzyjazny. Więcej niż połowa testowanych obszarów krytycznych w przypadku uderzenia głowy powoduje obrażenia. To pole ochrony wymaga poprawek. |
| Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera jest w standardzie. Istnieje więc realne śmiertelne zagrożenie dla dziecka umieszczonego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Wierzymy, że Opel w przyszłości weźmie pod uwagę to ryzyko i wprowadzi lepsze trwałe ostrzeżenia. Mocowanie fotelika 1,5-rocznego dziecka nie były w pełni kompatybilne z pasami na tylnych siedzeniach, chociaż są markowane przez Opla. System mocowań dostępny jako wyposażenie dodatkowe - Opelfix - rozwiązał problem. Co niezwykłe, foteliki wykorzystują również górny pas dla lepszej ochrony przesunięcia. Oba dobrze spisały się podczas zderzenia czołowego. Nieco gorszy wynik w przypadku zderzenia bocznego i ochrony głowy 3-latka.
|
| 1,5 - letniego |
brak danych
|
| 3,0 - letniego |
brak danych
|