Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 047 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Opel Corsa 1.0 12V Club 1999

Testowane auto jest wyposażone w silnik 1.0. Jest to następny model po Corsie 1.2 testowanej przez Euro NCAP w lutym 1997. Tak jak poprzednio, głowa pasażera uderzyła o przedni panel, co wówczas oceniono jako ryzyko śmiertelnych obrażeń lub śmierci. Tym razem siła uderzenia nie była tak duża, ale nadal kwestionuje bezpieczeństwo pasażera. Niestety inaczej niż ostatnio również głowa kierowcy miała kontakt z deską rozdzielczą. Podobnie jak w innych autach GM, etykiety na fotelikach dzieci nie są wystarczająco jasne.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 895 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Poduszka powietrzna nie spisała się najlepiej - głowa kierowcy zsunęła się i uderzyła o deskę rozdzielczą. Napinacze pasów również oceniono na nieefektywne. Podłoga po stronie kierowcy została poważnie uszkodzona co doprowadziło do niestabilności. Twarde elementy w obszarze kolan oraz nacisk na górną partię nóg stanowią dodatkowe ryzyko obrażeń. Brak materiałów amortyzujących ewentualne uderzenie w kolumnę sterowniczą oraz sztywna część w rejonie łydek. Tylko 2-pktowy centralny pas może z kolei powodować obrażenia kręgosłupa i brzucha.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Boczna część klatki piersiowej kierowcy ma kontakt z drzwiami i bokami siedzenia. Ochronna wyściółka chroni brzuch, ale brak takiej dla klatki piersiowej. Dodatkowo sztywny element drzwi może prowadzić do nacisku na uda kierowcy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 7 pkt (44%)
Zderzenie boczne 11 pkt (69%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 14 pkt (50%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 29 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona głowy dziecka i dorosłego zostały ocenione na poziomie przeciętnej. Dolne partie nóg były najlepiej zabezpieczone - 2 z 3 obszarów gwarantują amortyzację.

Zabezpieczenie dziecka

Opel zastosował foteliki ze specjalną osłoną, by zabezpieczyć głowę oraz kolana dziecka w przypadku poważnego zderzenia czołowego. Niestety General Motors sprzedaje foteliki bez osłon. Jednak od stycznia 2000 w sprzedaży mają być dostępne foteliki tylko z takimi osłonami. Nalepki ostrzegawcze są łatwe do usunięcia. Te braki mogą prowadzić do niewłaściwego użycia. Podczas zderzenia bocznego, boki fotelika nie zamortyzowały dostatecznie uderzenia by zapobiec obrażeniom głowy.

1,5 - letniego Opel Kiddy przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Opel Kiddyprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Opel Corsa 1.0 12V Club