Corsa został nagrodzony 2 gwiazdkami za ochronę podczas zderzenia czołowego i bocznego. Auto mogło uzyskać 3. gwiazdkę, gdyby głowa pasażera nie uderzyła o przedni panel. Nowe standardy ochrony zostałyby spełnione, z wyjątkiem ochrony głowy pasażera oraz norm przesunięcia kierownicy. Podczas zderzenia czołowego głównym problemem są duże zniszczenia. Jednak kabina pasażerska pozostała stabilna. Obszar lewego kolana bezpieczny, słabszy wynik jeśli chodzi o prawe. Nie zanotowano poważnych uchybień ochrony podczas zderzenia bocznego, ale generalnie auto wymaga wielu ulepszeń.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Auta najmniejsze |
| Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
| Masa |
874 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Zanotowano umiarkowane zniekształcenie części pasażerskiej, ale nie spowodowało to utraty stabilności. Również przemieszczenie kierownicy - 127 mm do tyłu i 129 mm do góry - mieści się jeszcze w normie. Jednak zniszczenie podłogi było poważne. Drzwi kierowcy stanowią dobrą osłonę i zarówno te jak i pasażera można było po testach normalnie otworzyć. Na podstawie pomiarów obciążeń manekina ochronę głowy oceniono na "dobrą" mimo przemieszczenia kierownicy. Ochrona szyi - "dobra". Zabezpieczenie klatki piersiowej tylko "marginalne" - zbyt duży nacisk ze strony pasów. Mimo znacznych uszkodzeń podłogi ochrona dolnej partii nóg kierowcy i pasażera - "wystarczająca". Nota zabezpieczenia stóp i kostek - "marginalna". Głowa pasażera uderzyła o przedni panel - "bardzo słabo". "Wystarczająca" ochrona klatki piersiowej i nóg pasażera. Pozytywnie na ogólny obraz wpłynęła "bardzo dobra" ocena bezpieczeństwa szyi, stóp, kostek i górnej partii nóg pasażera.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Zabezpieczenie głowy - bardzo dobre. Nacisk na żebra manekina mówi o "wystarczającej" ochronie klatki piersiowej, ale "słabo" w przypadku brzucha. Brak danych jeśli chodzi o miednicę. Jednak informacje dostarczone od producenta stwierdzają, że prawdopodobnie ocena wahałaby się między "słabo" a "wystarczająco". Ogólne wyniki nie różniłyby się więc wiele.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
N/A
|
| Zderzenie boczne |
N/A
|
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
0 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
Wszystkie testowane krytyczne dla głowy dziecka obszary wypadły poniżej przeciętnej. Pozostałe pola podobnie. Słaby wynik tego rodzaju testów. |
| Zabezpieczenie dziecka |
Fotelik przodem do kierunku jazdy Britax Supercruiser został zarekomendowany przez Opla. W pełni kontroluje przednie przesunięcie w trakcie zderzenia czołowego. Mimo wszystko zanotowano pewne braki - duże przesunięcie głowy w przód. Bardzo słaby wynik zderzenia bocznego - ryzyko obrażeń głowy, nie wystarczająco stabilny fotelik.
|
| 1,5 - letniego |
brak danych
|
| 3,0 - letniego |
Britax Supercruiserprzodem do kierunku jazdy
|