Corsa to mocne małe auto i wyniki testów są zadowalające. Poduszka powietrzna kierowcy nie spisała się najlepiej, ale możliwe, że osiągnęła limit swoich możliwości ochrony. Kabina również okazała się stabilna i trwała, tylko niewielkie zniekształcenie części pasażerskiej. Boczne zderzenie również wypadło dość dobrze, chociaż zbyt wysokie obciążenie kręgosłupa obniżyło ocenę, to jest mało realistyczne podczas prawdziwego wypadku. Ochrona dziecka niejednolita, a ochrona pieszego bardzo słaba.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Auta najmniejsze |
| Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
| Masa |
845 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Przednia poduszka pasażera montowana jest w standardzie. Ryzyko obrażeń klatki piersiowej dla pasażera było niższe niż kierowcy, ale w obu przypadkach w normie jeśli chodzi o auta tych rozmiarów. Opel zamontował dodatkową osłonę amortyzacyjną za kierownicą, dla lepszej ochrony kolan kierowcy. Mimo wszelkich starań, zabezpieczenia nie wyczerpują w pełni wymagań Euro NCAP. Zaobserwowano ryzyko obrażeń kolan i górnych partii nóg. Negatywnie na ocenę wpływa również tylko 2-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Głowa i klatka piersiowa kierowcy są dobrze chronione, w przeciwieństwie do brzucha i miednicy. Zaobserwowano wysokie obciążenie kręgosłupa, co zmniejszyło wyniki nacisku na klatkę piersiową. Test zderzenia ze słupem przeprowadzono modelem z poduszką powietrzną chroniącą głowę. Jest ona dostępna jako wyposażenie dodatkowe, ale okazała się być zbyt "agresywna" i nie wiele brakowało by nie przeszła testu.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
| Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
9 pkt (32%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
31 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
Przednia szyba jako krytyczny obszar dla głowy dorosłego daje dużo lepszą ochronę niż maska. Wszystkie inne wyniki Corsy są bardzo słabe. |
| Zabezpieczenie dziecka |
Brak trwałego ostrzeżenia przed używaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Podczas testów zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy. Głowy dzieci były dobrze chronione, ale 1,5-roczne ryzykuje obrażenia szyi, a osłona klatki piersiowej dla obu została oceniona jako "wystarczająca". 3-latek dodatkowo jest zagrożony w trakcie zderzenia bocznego.
|
| 1,5 - letniego |
Kiddy 2000
przodem do kierunku jazdy
|
| 3,0 - letniego |
Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy
|