| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta terenowe |
| Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
| Masa | 1820 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Bezpieczeństwo kierowcy jest zagrożone na skutek silnych turbulencji. Kabina stała się niestabilna, a uszkodzenie podłogi było naprawdę poważne. Na skutek tego pedały sterownicze przesunęły się znacznie grożąc obrażeniami kostek i stóp. Twarde elementy deski rozdzielczej to z kolei ryzyko uszkodzenia kolan i nóg kierowcy, obszar pasażera wydaje się być bezpieczny. Negatywnie na ocenę wpływa również tylko 2-pktowy centralny tylny pas.
Wysokość auta zapewnia ochronę kierowcy. Mimo braku bocznych poduszek rezultat jest zadowalający.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 5 pkt (31%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 1 pkt (4%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 20 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Ochrona oferowana przez auto jest bardzo słaba. Frontera to dość stary projekt, więc Euro NCAP namawia Opla do poprawy bezpieczeństwa na tym polu w następnych modelach. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Obaj młodzi pasażerowie zostali umieszczeni w fotelikach markowanych przez Opla. Zanotowano obecność dodatkowych osłon, ale nie jest jasne jak ich używać z odblokowanym pasem. Etykieta z instrukcją umieszczona na foteliku jest łatwa do usunięcia. Trudna do oceny była ochrona głowy dziecka podczas zderzenia czołowego i bocznego, przez co wszelkie wątpliwości zostały przypisane na korzyść Frontery. Mimo wszystko obciążenia podczas zderzenia czołowego były wysokie, wyniki nie są więc jednoznaczne. |
|
| 1,5 - letniego | Kiddy 2000 przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy |