| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
| Masa | 1540 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie uderzenia. Podwójne napinacze zapewniają bezpieczeństwo kolan kierowcy i pasażera. Opel udowodnił również, że poziom ochrony pasażerów w różnych pozycjach i różnych rozmiarów jest równie wysoki.
Insignia zdobyła maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 15 pkt (94%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 81 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski wypadły raczej bardzo słabo. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Na podstawie wyników pomiaru obciążenia manekina, auto otrzymało maksimum punktów za ochronę 3-latka. Jednak notę obniżono z powodu nietrwałych i nieadekwatnych etykiet ostrzegających przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem na przednim fotelu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona, ale informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |