Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 049 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Karl 1.0 'Enjoy'

 Opel Karl 1.0 'Enjoy'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
920 kg
Wynik testu
61%
Ochrona dorosłego
60%
Ochrona dziecka
58%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

23.5 pkt | 61 %

Przedział pasażerski Karla pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, miednica tylnego pasażera wysunęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa i ochrona tej części ciała została oceniona jako bardzo słaba. W oparciu o odczyty ściśnięcia klatki piersiowej, jej ochrona została oceniona jako mierna. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Karl zdobył maksymalną ilość punktów. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, głowa zapadała się w poduszce kurtynowej i odczytane wysokie przeciążenia wykazały bardzo słabą ochronę tej części ciała. W oparciu o odczyty ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

29.9 pkt | 60 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi i klatki piersiowej 6-letniego manekina była słaba, a ochrona szyi 10-letniego manekina była bardzo słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Karl nie jest kompatybilny z fotelikami i-Size, w wyniku czego próba instalacji wszystkich fotelików tego typu została uznana za nieudaną. Dodatkowo, duża grupa fotelików Grupy 0+/1 zwróconych tyłem do kierunku jazdy, nie może być umieszczona na tylnym, środkowym miejscu.

Bazowa ocena auta
18,4pkt

Uderzenie z przodu
10,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
4,0 pkt
Montaż
7,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

24.5 pkt | 58 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była zróżnicowana, z obszarami wykazującymi dobre rezultaty oraz innymi, dającymi bardzo słabe wyniki, głównie na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była przeważnie bardo słaba.

Głowa
15,9 pkt
Miednica
2,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 25 %

Karl posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz sterowany manualnie ogranicznik prędkości są dostępne jako opcja, ale nie zostały zawarte w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia