| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Minivany |
| Nadwozie | minivan |
| Masa | 1295 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina zachowała stabilność. Mimo uszkodzenia podłogi, drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć po przeprowadzeniu testu. Pojedyncze, niepowiązane poduszki powietrzne sprawnie chronią głowę i szyję zarówno kierowcy jak i przedniego pasażera. Jeśli chodzi o redukcję nacisku na klatkę piersiową, to system bezpieczeństwa nie wypadł najlepiej. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Wysokie ustawienie siedzeń pomaga zachować bezpieczeństwo na równie wysokim poziomie. Przeprowadzono również testy auta z dodatkowym wyposażeniem, - wbudowane poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową oraz brzuch - ale spisał się on nieco gorzej niż wersja standardowa. Jednak eksperci zaznaczyli, że dodatkowe wyposażenie stanowi dobrą osłonę w trakcie zderzenia bocznego. Opcjonalne poduszki powietrzne na głowę wypadły bardzo dobrze.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 3 pkt (11%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 26 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Kształty Merivy pomagają odpowiednio chronić pieszego. Opływowa maska i duża przednia szyba zapewniają częściową amortyzację krytycznych dla głowy pieszego obszarów. Jednak to wszystko podkreśla tylko braki dodatkowej osłony, co jest dość słabym rezultatem jak dla nowego modelu. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Oba foteliki chronią głowy dzieci podczas zderzenia czołowego, chociaż obciążenia są wysokie, zwłaszcza w przypadku szyi 1,5-rocznego dziecka. W wyposażeniu dodatkowym dostępne są ulepszone i markowane przez Opla foteliki z czujnikami montażu na przednim siedzeniu. W tym przypadku system automatycznie wyłączy poduszkę powietrzną pasażera. Zanotowano obecność etykiety ostrzegającej przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Brak jednak tekstowej informacji o zagrożeniu śmiertelnymi obrażeniami czy śmiercią. Opel poinformował Euro NCAP o tym, że prace nad poprawkami już trwają. |
|
| 1,5 - letniego | Kiddy 2000 przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy |