Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 052 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel/Vauxhall Mokka, 1.2 petrol 'Elegance', LHD

Opel/Vauxhall Mokka, 1.2 petrol 'Elegance', LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1217 kg
Wynik testu
73%
Ochrona dorosłego
75%
Ochrona dziecka
58%
Zabezpieczenie przechodnia
64%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

27.9 pkt | 73 %

Przedział pasażerski pojazdu Opel Mokka, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej, kolan, ud oraz prawej kości piszczelowej kierowcy. Analiza bariery, z którą zderzył się Opel Mokka nie wykazała obszarów nadmiernego odkształcenia w związku z czym Mokka byłaby rozsądnie łagodnym partnerem kolizji. W próbie zderzenia ze sztywną barierą, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno dla kierowcy z przodu, jak i pasażera jadącego z tyłu. W zderzeniu bocznym ze sztywną barierą ochrona również była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, w związku z czym Mokka otrzymała maksymalną liczbę punktów. W bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego ze słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, natomiast pozostałych krytycznych obszarów ciała jako dobra. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego Mokka uzyskała słabe wyniki. Opel Mokka nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa.

Uderzenie przodem
12,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
12,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
11,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

37 pkt | 75 %

W próbie zderzenia czołowego, ochronę szyi 10-letniego manekina oceniono jako słaba. Natomiast ochrona szyi oraz główki 6-letniego manekina była marginalna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione, dzięki czemu Mokka uzyskała maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Tylne środkowe siedzenie nie jest przystosowane do uniwersalnych fotelików, montowanych za pomocą pasów bezpieczeństwa. Dla pozostałych miejsc, wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
18,7pkt

Uderzenie z przodu
10,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix? R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix? R
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31.8 pkt | 58 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z pewnymi słabymi wynikami wzdłuż krawędzi i na sztywnych słupach przedniej szyby. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg i miednicy pieszego. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcja na pieszych, system działał właściwie. Opcjonalnie (nie wzięty pod uwagę w testach) dostępny jest bardziej zaawansowany system, który wykrywa również rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,6 pkt
Głowa
15,3 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
27,3 pkt
AEB Pieszy
4,6pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.3 pkt | 64 %

Mokka została wyposażona w system przypominania o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach oraz w system monitorowania zmęczenia kierowcy. Lokalne ograniczenia prędkości są wykrywane, a informacje przekazywane kierowcy, który może następnie odpowiednio ustawić ogranicznik prędkości. Asystent pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, gdy ten zjeżdża z pasa, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. zapobiec zjechaniu samochodu z drogi. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System ten, w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, otrzymał ocenę marginalną.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active emergency braking
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny