| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
| Masa | 925 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Po pierwszym teście Renault wprowadził zmiany projektu wnętrza, zamontowano dodatkową amortyzację obszaru kolan oraz piankę w podłodze. Poduszki powietrzne są również w nowszym modelu, ale nie zwiększają oceny na tym poziomie uszkodzeń. Clio straciło punkty za duże obciążenie klatki piersiowej kierowcy, pomimo ograniczników napięcia w pasach. Lewa noga kierowcy jest również zagrożona ze strony deski rozdzielczej. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Istnieje możliwość demontażu za pomocą kolorystycznie oznaczonych klamer.
Clio jest w grupie najlepszych pod tym względem aut. Piankowa wyściółka w drzwiach chroni miednicę przed obciążeniem. Zanotowano wysokie obciążenie pleców manekina, jednak nacisk ten nie wystąpi podczas prawdziwego wypadku. Poza tym same plusy.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 11 pkt (69%) |
| Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 36 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Jak w większości aut tej klasy, najlepiej oceniane są krytyczne dla głowy dorosłego i dziecka obszary. Mimo wszystko 2 z testowanych pól ochrony nóg dały "słaby" rezultat. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Oba foteliki zaprojektowano specjalnie dla Clio i są one dobrze dopasowane do foteli. 1,5-roczne dziecko umieszczono tyłem, a starsze - przodem do kierunku jazdy. W pierwszym przypadku ochrona doskonała. Jedynym minusem są trudności w montażu fotelika w 3-drzwiowym aucie. Fotelik przodem nie wypadł już tak dobrze. Etykiety umieszczone po obu stronach ochrony przeciwsłonecznej są niestety łatwe do usunięcia. Renault zapowiedział poprawki w następnej serii. |
|
| 1,5 - letniego | Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy |