Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 180 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Clio 1.2 RTE 2000

Powtórnie testowane Clio osiągnęło bardzo dobry rezultat zderzenia bocznego, bez bocznych poduszek, oraz równie dobry wynik czołowego. Należy podkreślić wyjątkowo bezpieczne dla dziecka wnętrze - fotelik i etykiety ostrzegawcze.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 925 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Po pierwszym teście Renault wprowadził zmiany projektu wnętrza, zamontowano dodatkową amortyzację obszaru kolan oraz piankę w podłodze. Poduszki powietrzne są również w nowszym modelu, ale nie zwiększają oceny na tym poziomie uszkodzeń. Clio straciło punkty za duże obciążenie klatki piersiowej kierowcy, pomimo ograniczników napięcia w pasach. Lewa noga kierowcy jest również zagrożona ze strony deski rozdzielczej. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Istnieje możliwość demontażu za pomocą kolorystycznie oznaczonych klamer.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Clio jest w grupie najlepszych pod tym względem aut. Piankowa wyściółka w drzwiach chroni miednicę przed obciążeniem. Zanotowano wysokie obciążenie pleców manekina, jednak nacisk ten nie wystąpi podczas prawdziwego wypadku. Poza tym same plusy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 36 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Jak w większości aut tej klasy, najlepiej oceniane są krytyczne dla głowy dorosłego i dziecka obszary. Mimo wszystko 2 z testowanych pól ochrony nóg dały "słaby" rezultat.

Zabezpieczenie dziecka

Oba foteliki zaprojektowano specjalnie dla Clio i są one dobrze dopasowane do foteli. 1,5-roczne dziecko umieszczono tyłem, a starsze - przodem do kierunku jazdy. W pierwszym przypadku ochrona doskonała. Jedynym minusem są trudności w montażu fotelika w 3-drzwiowym aucie. Fotelik przodem nie wypadł już tak dobrze. Etykiety umieszczone po obu stronach ochrony przeciwsłonecznej są niestety łatwe do usunięcia. Renault zapowiedział poprawki w następnej serii.

1,5 - letniego Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Clio 1.2 RTE