| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1313 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Przedni panel został wgnieciony o 145 mm. Drzwi kierowcy nie można było normalnie otworzyć po zderzeniu, konieczne było użycie narzędzi. Za to drzwi pasażera nie zablokowały się. Kierownica przesunęła się do tyłu o 94 mm i w dół o 42 mm. Zanotowano również nieznaczne uszkodzenie podłogi, a pedał hamulcowy przemieścił się aż o 200 mm. Ochrona głowy kierowcy, na podstawie pomiarów obciążenia manekina, została oceniona bardzo dobrze, chociaż notę obniżono z powodu niestabilnego kontaktu z poduszką powietrzną. Również bezpieczeństwo szyi i klatki piersiowej na wysokim poziomie, system zabezpieczeń utrzymuje je daleko od kolumny sterowniczej. Natomiast w przypadku ochrony kolan, ocena jest dużo niższa: ryzyko obrażeń ze strony drążka i kolumny sterowniczej. Prawe kolano ma również kontakt z deską rozdzielczą. Niestety przy innych rozmiarach kierowcy może to mieć bardzo poważne konsekwencje. "Bardzo słaba" i "słaba" ochrona dolnych partii nóg. Poważne zniszczenie podłogi sugeruje również duże ryzyko obrażeń kostek i stóp. w przypadku pasażera, rezultat testów jest dość dobry. Ocena nie była jednak modyfikowana na podstawie strukturalnych uszkodzeń auta.
Odnotowano silny nacisk na boczną stronę klatki piersiowej manekina, "bardzo słaba" ochrona w tym przypadku. "Bardzo dobra" jeśli chodzi o głowę i miednicę kierowcy oraz "wystarczająca" brzucha.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 6 pkt (38%) |
| Zderzenie boczne | 11 pkt (69%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 15 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Tylko 1 z 6 testowanych pól, w przypadku krytycznych dla ochrony głowy dziecka, spełnia wymogi. Mimo wszystko wyniki są powyżej przeciętnej. Ochrona nóg bardzo słaba: żaden obszar nie osiągnął wymaganego poziomu bezpieczeństwa. Lepiej w przypadku osłony głowy dorosłego, 3 pola spełniają standardy, a 2 - powyżej przeciętnej. Wyniki ochrony pieszego dosyć niejednolite - 2 gwiazdki. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Zaobserwowano silne obciążenie głowy manekina w trakcie testów, najprawdopodobniej uderzyła ona o bok fotelika. Euro NCAP oceniało dopasowanie siedzenia do foteli auta, pozycję mocowań oraz elastyczność ochrony. |
|
| 1,5 - letniego | brak danych |
| 3,0 - letniego | brak danych |