Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 175 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Laguna 2001

Pierwotne testy wykazały, że nowa Laguna jest bliska zdobycia 5 gwiazdek. To zmotywowało Renault do wprowadzenia pewnych poprawek, które zostały nagrodzone w ocenie powtórzonego testu. Producent ulepszył system zabezpieczeń oraz boczne poduszki, co dało pożądany efekt. Auto posiada ekstremalnie mocną i stabilną kabinę, która zapewnia dobrą ochronę pasażerom. Komplet punktów za rezultat zderzenia bocznego i tylko 1 utracony za test zderzenia czołowego.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1385 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Dwustopniowe przednie poduszki dopasowują ciśnienie do rozmiarów zniszczeń samochodu. Bezpieczna kabina i brak przesunięcia kolumny sterowniczej zapewnia kierowcy bezpieczne wnętrze. Pas kierowcy został wyposażony w podwójne napinacze, które wraz z ogranicznikami napięcia utrzymują bezpieczną odległość kolan i ud od deski rozdzielczej. Podłoga dobrze zniosła uderzenie, a dzięki dodatkowej amortyzującej wyściółce bezpieczeństwo stóp i kostek utrzymane jest na wysokim poziomie. 3-pktowy centralny tylni pas również pozytywnie wpływa na ocenę.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System ochrony bocznego uderzenia obejmuje boczną poduszkę na tułów oraz zaawansowaną ochronę głowy, która chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Najnowszy model Laguny zdobył maksymalną liczbę punktów.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 15 pkt (94%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 12 pkt (43%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 41 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona pieszego na niższym poziomie niż ochrona pasażera. Przód auta jest "nieprzyjazny", chociaż pewne obszary maski oferują amortyzację.

Zabezpieczenie dziecka

Ostrzeżenia przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej przedniej poduszki powietrznej są bardzo dobre. Mimo wszystko są również łatwe do usunięcia. Foteliki Renault Kiddy Easyfix zamontowano przy użyciu zwykłych pasów. Fotelik przodem, starszego dziecka, przymocowano dodatkowym pasem. Ochrona podczas zderzenia czołowego była bardzo dobra, ale zanotowano ryzyko obrażeń głowy w trakcie zderzenia bocznego. Renault pracuje nad ulepszeniem ochrony dziecka, ale nie wszystkie poprawki odnotowano w tej publikacji.

1,5 - letniego Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Laguna