Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 177 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Scenic 2003

Ostatni Scenic jest pierwszym małym MPV, który zdobył 5 gwiazdek za ochronę dorosłego pasażera. Wynik osiągnął po tym jak Euro NCAP dopuściło powtórny test zderzenia bocznego. Wstępny test ujawnił problem z zamkami drzwi. Scenic spisał się bardzo dobrze, uzyskują maksymalną liczbę punktów za boczne zderzenia i tracąc tylko 1 za zderzenie czołowe. Ochrona pieszego przeciętna. Wg Euro NCAP projekt zderzaka i przedniej krawędzi powinien zostać ulepszony.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie minivan
Masa 1410 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przednie poduszki rozwijają się proporcjonalnie do siły uderzenia. Czujniki pozwalają również dopasować się poduszce do rozmiarów i wagi kierowcy. Co więcej dolny pas i przekątna część posiadają oddzielne napinacze. Widać również starania projektantów o ochronę kolan, nóg oraz stóp (amortyzująca poduszka). Dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylni pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów oraz te na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Scenic spisał się bardzo dobrze, uzyskując maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego oraz ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 15 pkt (94%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 11 pkt (39%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 41 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Jest kilka punktów maski, które chronią pieszego, ale i tak wynik jest rozczarowujący jak dla nowego modelu.

Zabezpieczenie dziecka

Renault ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Jednak obecny jest również przycisk on/off dla poduszki pasażera. Oba foteliki Kiddy Easyfix rekomendowane przez Renault zamontowano przy użyciu mocowań ISOFIX i normalnych pasów, które są odpowiednio oznaczone. Starsze dziecko było umieszczone przodem do kierunku jazdy i chronione pasem, młodsze natomiast tyłem, a fotelik wyposażono w dodatkowe zabezpieczenia. Głowa w obu przypadkach dobrze chroniona. Obciążenie szyi młodszego nieco za wysokie.

1,5 - letniego Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Scenic