| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
| Masa | 960 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Twarde elementy deski rozdzielczej stanowią potencjalne ryzyko obrażeń kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera.
Przy średnim ustawieniu przednich siedzeń, foteliki dzieci nie mogą zostać odpowiednio zamontowane na tylnych siedzeniach. W takim wypadku Euro NCAP nie mogło ustalić odpowiedniej noty dla Twingo.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 11 pkt (69%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
| Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 36 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Zderzak oferuje wystarczającą amortyzację uderzenia nóg pieszego. Jednak już krawędź przednia nie uzyskała ani jednego punktu, bardzo słaby rezultat. Podobnie w przypadku ochrony głowy pieszego ze strony maski. |
|
| 1,5 - letniego | brak danych |
| 3,0 - letniego | brak danych |