Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 341 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Skoda Fabia 2007

Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1055 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Niestety sztywne elementy deski rozdzielczej prezentują potencjalne ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy oraz pasażera.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Bazując tylko na odczytach obciążenia manekina, Fabia uzyskała by maksymalną liczbę punktów za zderzenie boczne i ze słupem. Jednak w trakcie bocznego, zamek tylnych drzwi przesunął się do drugiej pozycji, co pozbawiło auto jednego punktu w tym teście.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 17 pkt (61%)
Bezpieczeństwo dziecka 36 pkt (84%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 78 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za amortyzację uderzenia nóg pieszego. Jednak maska i krawędź przednia nie uzyskały już ani jednego.

Zabezpieczenie dziecka

Fabia zdobyła komplet punktów za ochronę 1,5-rocznego pasażera podczas testów dynamicznych. W trakcie bocznego, głowa 3-latka nie była stabilnie chroniona przez fotelik, przez co narażona na kontakt z wnętrzem auta. Zanotowano obecność przycisku, który umożliwia wyłączenie poduszki powietrznej pasażera oraz montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Mimo wszystko informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. W autach bez przycisku, poduszka może być dezaktywowana przez dealera. Brak wystarczających ostrzeżeń przed używaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Słabo oznaczona obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach.

1,5 - letniego Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Skoda Fabia