Szukaj

Najnowsze raporty Skoda

9,3
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Kodiaq
Rekordowo zszedłem do 4,6 ale tylko ze wzgledu na to, że auto było zagrzane i trasa 10km non stop minimalnie w dół przy minimalnym deptaniu gazu, generalnie auto nie licząc spalania rewelacyjne, ale jeśli ktoś liczy ile wydaje na paliwo to tylko i wylacznie 2 litrowy silnik lub z systemem ATC. Przy jezdzie w korku spalanie rośnie jak szalone, jadąc z Tarnowa w kierunku na Śląsk dwupasmówką przy szybkiej jeździe 170-190km/h spalanie wyszło 13,5-14 litrów. Generalnie po uruchomieniu samochodu zaraz wyskakuje 10,5-11 dopiero po jakiś 20 km da się zejść poniżej 9 litrów. Po doświadczeniach z Kodiaqem mega doceniam komfort podróży i potępiam downsizing poniżej 2 litrów pojemności silnika w SUVach.
4,9
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Octavia III
85-90% pokonywanych kilometrów stanowi trasa dom-praca-dom, 38 km w jedną stronę. Wiedzie ona przez teren zabudowany 60%, niezabudowany 40%. Rano ruch jest stosunkowo niewielki, płynny, po południu zauważalnie większy. Osiągnięty wynik spalania jest oczywiście przy jeździe nastawionej na oszczędność. Jeżdżąc do pracy doskonale wiem, kiedy zwolnić, zacząć hamować silnikiem przed skrzyżowaniem, gdzie można spodziewać się utrudnienia. Nie jestem jednak zawalidrogą, a raczej kierowcą, który wyprzedza niż jest wyprzedzanym. Wynik 5,53 osiągnąłem po pierwszym tankowaniu, po przejechaniu pierwszych 911 km, w lutym. Potem było już tylko lepiej i tak pod koniec kwietnia, już na letnich oponach, spalanie wyszło 4,78 l/100 km. Najlepszy wynik jaki pokazał komputer to 3,9 l/100 Km, trasa dom-praca (38 km), ale było to we wtorek po świętach Wielkanocnych, czyli bardzo mały ruch na drodze. Auto prowadziłem, jadąc "na rekord", czyli skrajnie ekonomicznie :-) W przejechanych kilometrach jest trochę męczącej jazdy po mieście z dziećmi na zajęcia: 4-5 km, 5 razy w tyg, oraz trochę km na ekspresówce. Nie mam jednak przejechanego dłuższego odcinaka (min kilkadziesiąt km) by napisać, jakie zużycie podaje komputer
4,7
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Octavia III
85-90% pokonywanych kilometrów stanowi trasa dom-praca-dom, 38 km w jedną stronę. Wiedzie ona przez teren zabudowany 60%, niezabudowany 40%. Rano ruch jest stosunkowo niewielki, płynny, po południu zauważalnie większy. Osiągnięty wynik spalania jest oczywiście przy jeździe nastawionej na oszczędność. Jeżdżąc do pracy doskonale wiem, kiedy zwolnić, zacząć hamować silnikiem przed skrzyżowaniem, gdzie można spodziewać się utrudnienia. Nie jestem jednak zawalidrogą, a raczej kierowcą, który wyprzedza niż jest wyprzedzanym. Wynik 5,53 osiągnąłem po pierwszym tankowaniu, po przejechaniu pierwszych 911 km, w lutym. Potem było już tylko lepiej i tak pod koniec kwietnia, już na letnich oponach, spalanie wyszło 4,78 l/100 km. Najlepszy wynik jaki pokazał komputer to 3,9 l/100 Km, trasa dom-praca (38 km), ale było to we wtorek po świętach Wielkanocnych, czyli bardzo mały ruch na drodze. Auto prowadziłem, jadąc "na rekord", czyli skrajnie ekonomicznie :-) W przejechanych kilometrach jest trochę męczącej jazdy po mieście z dziećmi na zajęcia: 4-5 km, 5 razy w tyg, oraz trochę km na ekspresówce. Nie mam jednak przejechanego dłuższego odcinaka (min kilkadziesiąt km) by napisać, jakie zużycie podaje komputer
9,2
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Skoda Octavia I
Auto w trasie spali ok. 8 l /100 km - prędkość 90-100 km/h. Przy prędkości 100-130 km/h trzeba liczyć 9-9,5 l/100 km. Miasto trzeba liczyć 10 l . Mój osobisty rekord to przejechanie 560 km przy 42 litrach gazu (prędkość 80 - 90 km/h). Instalacja AG - Holandia od nowości. Obecnie ma przejechane 340 000km. W aucie ostatnio musiałem wymienić cewkę zapłonową, która była w aucie od nowości.. (15 lat!). Jeżeli auto jest dbane, w miarę bezwypadkowe to jest nie do zajechania.
5,4
Kombi Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Skoda Fabia III
Minimalne spalanie przy bardzo spokojnej jeździe, bez wyprzedzania i palenia gumy na światłach. Przy jeździe gdzie czasem trzeba coś wyprzedzić (głównie trasa, jedno miasto wojewódzkie, jedno powiatowe i kilka wiosek, na odc. 83 km) średnie spalanie ok. 5,0 l (według komputera).
7,3
Liftback Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Skoda Octavia III
Witam Auto z silnikiem 190 koni dynamiczne i bardzo duża różnica w dynamice w porównaniu z silnikiem 1.5 150 koni. Mam automat 18 felgi i średnio pali wg komputera 7.8 litra na 100 km i uwzględnia niekiedy dynamiczne wyprzedzanie na trasie. Generalnie auto na plus z tym silnikiem. Na razie mam przebieg 1500 km.
7,2
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Octavia III
Średnia od zakupu, czyli na 5000 km 7,1 l/100 km liczona z tankowań, komputer zaniża o około 0,1 l. Przy spokojnej jeździe pozamiejskiej około 6 l, średnie spalanie na tasie z prędkościami do 140 km/h około 7,5
7,3
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Ogólnie wszystko spoko, dosyć logiczne jest to, że samochód będzie spalać w mieście powyżej 9l, nie oszukujmy się. Przy takiej jeiździe nie chciał jeść więcej, niż 9,5l. Codziennie jeżdzę do pracy około 60 km w jedną stronę i podczas takiego przejazdu spalanie utrzymuje się na poziomie 6,5l. Pojazd bardzo dynamiczny, można zwinnie poruszać się po mieście, szybko się zbiera, co jest dużym plusem na światłach.
5,4
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Octavia III
Świetny silnik jeżeli chodzi o ekologiczną jazdę, jeśli się postaramy możemy wykręcić bardzo małe spalanie. Na autostradzie przy 160-170 palił w granicach 8-9l/100km co według mnie na tą pojemność silnika jest dobrym wynikiem.
7,1
Hatchback 1.0 TSI 95KM 70kW
Skoda Fabia III
Mało pali ale nie w mieście w lecie w korkach na mocnej klimie lekko 9 litrów